słowa kluczowe: zarządzanie zasobami zarządzanie sobą zarządzanie zespołem współpraca kompetencje personalne komunikacja delegowanie zadań predyspozycje motywacja wewnętrzna

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

zarządzanie zasobami zarządzanie sobą zarządzanie zespołem współpraca kompetencje personalne komunikacja delegowanie zadań predyspozycje motywacja wewnętrzna

zarządzanie zasobami zarządzanie sobą zarządzanie zespołem współpraca kompetencje personalne komunikacja delegowanie zadań predyspozycje motywacja wewnętrzna zarządzanie zasobami

 

 

Zarządzanie zasobami zależy od intencji realizowania zadań w danej strukturze, zinterioryzowanych zasad etycznych lub ich brak, wysokiego poziomu autonomii (dojrzałości w odniesieniu do rozwiniętych kompetencji personalnych) osobistej i społecznej odpowiedzialności, odwagi do natychmiastowego porządkowania interakcji społecznych bez przyzwolenia na przemoc (np. kradzież, molestowanie, nadużywanie władzy). Skuteczne i efektywne zarządzanie zasobami jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy osoba decyzyjna, realnie uzewnętrznia te wzory zachowania, których oczekuje od innych, a jej modele myślowe są funkcjonalne i ekonomicznie korzystne, a cele do realizacji społecznie pożądane. 

 

Zarządzanie zasobami oznacza racjonalne wykorzystanie kompetencji własnych, zespołu jak również efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów materialnych. Oznacza to zdolność do zaangażowania zespołu i wspólnego działania, by cel finansowy został zrealizowany w zaplanowanym terminie. 

zarządzanie zasobami zarządzanie sobą zarządzanie zespołem współpraca kompetencje personalne komunikacja delegowanie zadań predyspozycje motywacja wewnętrzna

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy zarządzanie zespołem

 

 

Funkcjonowanie w aktywności zawodowej oparte na rzeczywistości, na faktach oraz bardzo dobrej znajomości kodów kulturowych i modeli myślowych, które uzewnętrzniają osoby w odniesieniu do kultury narodowościowej, regionu, rodziny i roli zawodowej, także zależnie od płci i wieku. Zdecydowana większość osób zarządza zespołem korzystając z archaicznych modeli myślowych, reakcje te, to engramy - ślady pamięciowe poprzednich pokoleń, nieskuteczne, nieefektywne i blokujące możliwość budowania zdrowych relacji zawodowych, wokół celu do realizacji, ich fundamentem jest dążenie do zdobycia władzy oraz tworzenie sojuszy, cel ekonomiczny w dawnych modelach myślowych w systemach hierarchicznych - nie był priorytetowy. Do dzisiaj pomija się genetycznie zakodowane schematy interakcji, które w zdecydowanej większości sytuacji są odtwarzane w aktywności zawodowej, bez świadomości iż proces ten zachodzi zgodnie z poza świadomym emocjonalnym kategoryzowaniem osób, według biograficznej pamięci, a nie zgodnie z cechami, predyspozycjami a przede wszystkim kwalifikacjami merytorycznymi predysponującymi do skutecznego wykonywania określonego zakresu czynności. 

 

Zarządzanie zespołem, jest umiejętnością wzmocnienia indywidualnych predyspozycji i wykorzystania realnych umiejętności, zgodnie z zakresem czynności, przypisanych do danej roli. To także zdolność do zmiany intencji kulturowej, rodzinnej czy zgodnej z płcią, na intencję warunkującą realizację celów finansowych. Zarządzanie zespołem warunkowane jest rozumieniem ludzkiego zachowania i motywacji a przede wszystkim osobistym ramowaniem działań sobie i innym, przez precyzyjne kodowanie w DNA modeli myślowych ról i zakresu czynności do nich przypisanych. 

 

Zarządzanie zespołem będzie efektywne gdy osoba rozwinie inteligencję sensoryczną i zaufa własnej intuicji, świadomie uważnie analizując informacje, koncentrując się na faktach, nie emocjach, rejestrując takie zmienne jak:

  • jakość i wartość komunikatu werbalizowanego w odniesieniu do realizowanego celu przez każdą osobę w zespole

  • jakość i wartość finansową, wygenerowaną przez zespół od zatrudnienia ostatniej decyzyjnej osoby, w stosunku do relatywnie podobnego czasu, z poprzednikiem

  • jakość interakcji w zespole, poziom ugodowości lub konfliktowość, także w odniesieniu do okresu od zatrudnienia do chwili obecnej, przy świadomości funkcjonowania zespołu w poprzednim składzie 

  • poziom zadowolenia współpracowników i kontrahentów

  • realne kompetencje komunikacji i współpracy 

zarządzanie zasobami zarządzanie sobą zarządzanie zespołem współpraca kompetencje personalne komunikacja delegowanie zadań predyspozycje motywacja wewnętrzna zarządzanie zasobami, zarządzanie sobą, zarządzanie zespołem

 

 

Zarządzanie zasobami, zarządzanie zespołem czy zarządzanie sobą zależy od umiejętności inteligentnego monitorowania rzeczywistości, opierając się na zasadzie rzeczywistości. To świadomy sposób zachowania, który pozwala na maksymalne ograniczenie potencjalnych negatywnych konsekwencji, eliminowanie ryzyka, maksymalizowanie zysku lub oczekiwanych wyników w odniesieniu do strategii długoterminowej. Oznacza to zdolność do realnego, racjonalnego myślenia z umiejętnością integrowania informacji dotyczących zasobów własnych, zasobów ludzkich i materialnych, które są przypisane do kontekstu sytuacyjnego i danego zdarzenia społecznego. Zarządzanie zasobami możliwe jest wyłącznie wtedy, gdy osoba potrafi myśleć innowacyjnie, samodzielnie, zgodnie z prawidłowo wykreowaną intencją, na fundamencie zdecydowanie wyższej jakości zasobów intelektualnych, w odniesieniu do osób podległych. Proces zarzadzania zasobami aktywując przez świadome zarzadzanie sobą. Wewnętrzne przywództwo, wewnętrzny autorytet budując na zdrowym fundamencie zasad etycznych przy umiejętności ramowania aktywności do celu, wynikającego z realizowanych planów. 

zarządzanie zasobami zarządzanie sobą zarządzanie zespołem współpraca kompetencje personalne komunikacja delegowanie zadań predyspozycje motywacja wewnętrzna

zarządzanie zasobami zarządzanie sobą zarządzanie zespołem współpraca kompetencje personalne komunikacja delegowanie zadań predyspozycje motywacja wewnętrzna zarządzanie sobą

 

 

  • umiejętność zarządzania systemami mózgowymi, modelami myślowymi i kodami kulturowymi

  • ukierunkowane, inteligentne rozbudowywanie zasobów intelektualnych aż do mistrzowskiego poziomu zgodnego z aktywnością zarobkową

  • świadome doskonalenie indywidualnej tożsamości, odważne kwestionowanie władzy nad sobą innych ludzi 

  • inteligentne kreowanie sobie dużej ilości celowo dobranych doświadczeń 

  • rozwijanie autonomii myślenia i woli decydowania o sobie

  • wzmacnianie emocji odwagi i gdy trzeba agresji 

  • cykliczna analiza posiadanych zasobów i obszarów wymagających doskonalenia 

  • wysoka samoświadomość siebie, świadomość kulturowa, regionalna i rodzinna 

  • decydowanie o każdym aspekcie własnego życia

  • zarządzanie interakcjami społecznymi

  • świadomy dobór osób w życiu osobistym i zawodowym 

jak rozwinąć talent jak realizować marzenia jak osiągnąć sukces talent nowe umiejętności blokady w rozwoju talentu rozwój motywacja intencja pragnienie