słowa kluczowe: Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy strategiczne myślenie - aspekt społeczny

 

 

Myślenie odnosi się do umiejętności realizowania celów dzięki społecznym interakcjom, wszystko co człowiek robi, zawsze osadzone jest w kontekście społecznym, stąd strategiczne myślenie zależy od poziomu rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych jak również komunikacyjnych. Intencja realizowania celów, będzie aktywowała określone obszary w mózgu, jeżeli została sformułowana w nieprawidłowy sposób, efektów nie będzie jak również osoba nie będzie zdolna do wykorzystania pełnego potencjału swojego umysłu, nie będzie też mogła rozwinąć dodatkowych kompetencji.

 

Strategiczne myślenie zawiera się w dwóch zasadniczych aspektach społecznych kontekstów. To osobista decyzyjność, zaufanie do siebie i autonomiczny wybór reakcji oraz to aspekt myślenia w odniesieniu do innych uczestników zdarzenia społecznego, powiązanych z realizacją celu. Osobista odpowiedzialność za proces decyzyjny, wynikający ze strategicznego myślenia, pozwala na dokonywanie wyborów z uwzględnieniem ewentualnych konsekwencji.

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy strategiczne myślenie - biologia myśli

 

 

Innowacyjne, dywergencyjne, racjonalne myślenie będzie odmienne u każdej osoby zależnie od systemu w którym realizować będzie cele i interakcji społecznych przypisanych do zajmowanej pozycji i roli. Zdolność do strategicznego myślenia zależy od głównej intencji która aktywowała realizację aktywności w danym systemie. Zablokowana możliwość strategicznego myślenia i poczucie "zakleszczenia", jest wynikiem nieuświadomionych mechanizmów obronnych z okresu wczesnego etapu dojrzewania lub świadczy o regresie lub progresie. Te trzy kluczowe elementy pozwalają na dokonanie autodiagnozy i aktywowanie w swoim sposobie funkcjonowania przełomu, dzięki któremu człowiek przejmuje kontrolę nad tym jak myśli, jak się czuje i jak reaguje. 

 

Myślenie, to funkcja kory szarej, to umiejętność wykorzystania jej funkcjonalności, dzięki operacjom mentalnym:

 

  • myślenia dywergencyjnego, innowacyjnego

  • umiejętności szacowania korzyści i strat

  • zdolności do planowania celów krótko i długo terminowych

  • dedukcji, wnioskowania, analizy

  • utrzymania motywacji wewnętrznej na wysokim poziomie

  • zdolności do integrowania posiadanej wiedzy, przeszłych doświadczeń w odniesieniu do osiąganych wyników 

  • zdolności do korekty własnego myślenia i działania

  • umiejętności nieustannego pozyskiwania nowej wiedzy 

  • umiejętności zarządzania własnym kapitałem intelektualnym zależnie od realizowanych celów

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy strategiczne myślenie

 

 

Modele myślowe które człowiek dziedziczy lub samodzielnie wykształca w procesie swojego życia, pod wpływem doświadczenia, będą decydowały o tym, czy osoba rozwinie umiejętności predysponujące ją do zajmowania najwyższego stanowiska w hierarchii, czy zgodnie z indywidualnie zakodowanymi modelami myślowymi, żyć będzie w bardzo specyficznej roli i na niższej pozycji w strukturze zawodowej. Funkcjonalność modeli myślowych, ich okresowa weryfikacja oraz świadoma, intencjonalna zmiana, na takie, które realnie gwarantują możliwość realizowania ambitnych celów zawodowych, cechuje ludzi inteligentnych, korzystających z kory szarej, kontrolujących starsze systemy mózgowe. Strategiczne myślenie może być genetyczną pamięcią osoby - engramem określonych reakcji, odziedziczonych po przodkach, którzy od co najmniej trzech pokoleń awansowali społecznie i obecnie zajmują jedne z wyższych stanowisk w stosunku do członków rodziny z pokoleń wcześniejszych. Takie korzystne, funkcjonalne modele myślowe można zinterioryzować, bez względu na wiek i płeć. 

 

Innowacyjne, dywergencyjne, czy racjonalne myślenie jest umiejętnością korzystania z zasobów intelektualnych jak również wynika z bogatego doświadczenia. Im wyższej jakości kapitał intelektualny ale też kulturowy został intencjonalnie zakodowany w DNA, tym zdecydowanie większa możliwość strategicznego myślenia i skuteczniejszego działania, pod warunkiem umiejętności zarządzania kategoriami pojęciowymi oraz rolami społecznymi, w odniesieniu do własnego indywidualnego doświadczenia w strukturze hierarchicznej, uwzględniając regionalne czy krajowe kody kulturowe. 

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy

Strategiczne myślenie decyzyjność zarządzanie planowanie celów motywacja wewnętrzna współpraca komunikacja kora szara interakcje społeczne kapitał kulturowy strategiczne myślenie jest wynikiem:

 

 

  • zakodowania w DNA dwóch rodzajów wiedzy: eksperckiej zawodowej i wiedzy o zasadach zarządzania systemami mózgowymi

  • umiejętnością zarządzania kategoriami pojęciowymi

  • umiejętnością zarządzania interakcjami społecznymi w odniesieniu do ról kulturowych 

  • umiejętnością zarządzania sobą w interakcjach społecznych, zgodnie z rolą i pozycją wynikającą z mianowania lub wyboru 

  • umiejętnością świadomego rozbudowywania własnych modeli myślowych zależnie od realizowanych celów

  • zarzadzania emocjami w zakresie realizowania ról 

  • umiejętnością wydawania dyrektyw swoim systemom mózgowych, ufania wyłącznie sobie w zakresie decyzyjnym

  • umiejętności współpracy i komunikacji 

  • wyboru zasad według których osoba decyduje się żyć

  • świadomości zasad które określają specyfikę działania systemów stworzonych przez ludzi: kody językowe, ścieżka awansu, wiedza ekspercka, wiedza dotycząca ram działania zależnie od roli i pozycji zajmowanej w strukturze 

  • autonomii myślenia i odwagi realizowania ról, zgodnie z własnym światopoglądem 

  • umiejętności wygaszania wzorów zachowań i nabywania nowych zależnie od społecznego awansu 

jak rozwinąć talent jak realizować marzenia jak osiągnąć sukces talent nowe umiejętności blokady w rozwoju talentu rozwój motywacja intencja pragnienie