Myślenie odnosi się do umiejętności realizowania celów dzięki społecznym interakcjom, wszystko co człowiek robi, zawsze osadzone jest w kontekście społecznym, stąd strategiczne myślenie zależy od poziomu rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych jak również komunikacyjnych. Intencja realizowania celów, będzie aktywowała określone obszary w mózgu, jeżeli została sformułowana w nieprawidłowy sposób, efektów nie będzie jak również osoba nie będzie zdolna do wykorzystania pełnego potencjału swojego umysłu, nie będzie też mogła rozwinąć dodatkowych kompetencji.
Strategiczne myślenie zawiera się w dwóch zasadniczych aspektach społecznych kontekstów. To osobista decyzyjność, zaufanie do siebie i autonomiczny wybór reakcji oraz to aspekt myślenia w odniesieniu do innych uczestników zdarzenia społecznego, powiązanych z realizacją celu. Osobista odpowiedzialność za proces decyzyjny, wynikający ze strategicznego myślenia, pozwala na dokonywanie wyborów z uwzględnieniem ewentualnych konsekwencji.
Myślenie, to funkcja kory szarej, to umiejętność wykorzystania jej funkcjonalności, dzięki operacjom mentalnym:
myślenia dywergencyjnego, innowacyjnego
umiejętności szacowania korzyści i strat
zdolności do planowania celów krótko i długo terminowych
dedukcji, wnioskowania, analizy
utrzymania motywacji wewnętrznej na wysokim poziomie
zdolności do integrowania posiadanej wiedzy, przeszłych doświadczeń w odniesieniu do osiąganych wyników
zdolności do korekty własnego myślenia i działania
umiejętności nieustannego pozyskiwania nowej wiedzy
umiejętności zarządzania własnym kapitałem intelektualnym zależnie od realizowanych celów
Innowacyjne, dywergencyjne, czy racjonalne myślenie jest umiejętnością korzystania z zasobów intelektualnych jak również wynika z bogatego doświadczenia. Im wyższej jakości kapitał intelektualny ale też kulturowy został intencjonalnie zakodowany w DNA, tym zdecydowanie większa możliwość strategicznego myślenia i skuteczniejszego działania, pod warunkiem umiejętności zarządzania kategoriami pojęciowymi oraz rolami społecznymi, w odniesieniu do własnego indywidualnego doświadczenia w strukturze hierarchicznej, uwzględniając regionalne czy krajowe kody kulturowe.
zakodowania w DNA dwóch rodzajów wiedzy: eksperckiej zawodowej i wiedzy o zasadach zarządzania systemami mózgowymi
umiejętnością zarządzania kategoriami pojęciowymi
umiejętnością zarządzania interakcjami społecznymi w odniesieniu do ról kulturowych
umiejętnością zarządzania sobą w interakcjach społecznych, zgodnie z rolą i pozycją wynikającą z mianowania lub wyboru
umiejętnością świadomego rozbudowywania własnych modeli myślowych zależnie od realizowanych celów
zarzadzania emocjami w zakresie realizowania ról
umiejętnością wydawania dyrektyw swoim systemom mózgowych, ufania wyłącznie sobie w zakresie decyzyjnym
umiejętności współpracy i komunikacji
wyboru zasad według których osoba decyduje się żyć
świadomości zasad które określają specyfikę działania systemów stworzonych przez ludzi: kody językowe, ścieżka awansu, wiedza ekspercka, wiedza dotycząca ram działania zależnie od roli i pozycji zajmowanej w strukturze
autonomii myślenia i odwagi realizowania ról, zgodnie z własnym światopoglądem
umiejętności wygaszania wzorów zachowań i nabywania nowych zależnie od społecznego awansu
telefon: 518-089-032
email: akson@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 09.00 - 19.00