KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE

Kompetencje komunikacyjne kompetentny w komunikacji mowa wizualizacja pismo kategorie pojęciowe głos biologia mowy komunikat manipulacja mowa słowa inteligencja

Głos i jego moc

 

Świadomość własnej barwy głosu, zarządzanie natężeniem dźwięków oraz emocjami, którymi nasączony jest komunikat, jak również świadomy dobór słów - ich jakość, dają przewagę podczas argumentowania racji, gdy dąży się do realizacji celu, zależnego od innych osób. Szybkość, głośność oraz barwa komunikatu są składową biologii mowy. Mowa jest ważnym narzędziem do wzbudzania spokoju lub stresu, jest też ewolucyjnym mechanizmem aktywującym zmiany w DNA. Dźwięk oraz określone nasycenie emocjami pozytywnymi lub negatywnymi artykułowanych słów, ich treść, częstotliwość, kontekst w jakim komunikat zostaje wyartykułowany, jest jednym z głównych czynników odpowiedzialnych za to czy osoba może lub nie potrafi realizować w sukcesie zaplanowanych celów.

Kompetencje komunikacyjne, kompetentny w komunikacji - mowa, wizualizacja, sny, treści pisane, kategorie pojęciowe

 

 

Jakościowy wymiar komunikacji, to świadomie gromadzone zasoby, pamięć słów, ich znaczenie oraz zdolność do ich używania, adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Uporządkowanie wewnętrznych zasobów odpowiedzialnych za poziom wykształconych kompetencji w komunikacji, aktywuje proces zarządzania komunikacją na trzech poziomach:

 

  • biologii mowy: zakodowane kategorie słowne wraz z reakcjami oraz to jakościowy wymiar komunikacji - pamięć słów
  • mentalizacji - mowa której przejawem są: proces wizualizacji, sny, myślenie, planowanie, szacowanie, analiza, wnioskowanie, dedukcja, decyzyjność, wyobraźnia itd.
  • komunikatu wyartykułowanego - mowa, słowne treści pisane, jak również kreacje artystyczne - zewnętrzny przekaz komunikatu

 

 

Komunikacja między ludźmi, umożliwia lub blokuje realizację celów. Fundamentem umiejętności skutecznego komunikowania się, jest świadomość indywidualnie zakodowanych kategorii pojęciowych wraz z rozbudowanymi wzorami reagowania, na słowny bodziec. Zarządzanie komunikacją zaczyna się od pozyskania wiedzy z zakresu biologii mowy, zarządzanie modelami myślowymi i kodami kulturowymi oraz emocjonalnym przekazem dotyczącym nagród i kar, zakodowanych w DNA przez system rodzinny, a przede wszystkim religijny. Uporządkowanie wewnętrznych zasobów odpowiedzialnych za kompetencje komunikacyjne i intencjonalne rozbudowywanie zasobów o korzystne kategorie pojęciowe i wzory reagowania, realnie prowadzi do wyższej jakości życia i szybkiej materializacji celów. Umysł nie może istnieć bez słów, to treść kodu kulturowego aktywuje zmiany na poziomie biologii i reakcji. Tym samym KOMUNIKACJA staje się fundamentem dla rozwoju kompetencji personalnych, zdrowia w holistycznym wymiarze, wysokiej jakości życia, udanych związków osobistych czy skuteczności w sferze zawodowo-ekonomicznej.

 

 

Kompetencje komunikacyjne, kompetentny w komunikacji - mowa, wizualizacja, sny, treści pisane, kategorie pojęciowe, to:

 

  • świadome wykorzystywanie kategorii pojęciowych, zakodowanych w DNA, dla skutecznego działania
  • wybór adekwatnego do kontekstu sytuacyjnego komunikatu o zamierzonej sile oddziaływania
  • kontrola bodźców spontanicznie wzbudzających potrzebę komunikacji
  • intencjonalne rozbudowywanie zasobów intelektualnych
  • wybór modeli myślowych i kodów kulturowych
  • tworzenie nowych modeli myślowych
  • wykorzystanie komunikacji by szybko realizować cele

 

 

Zarządzanie komunikacją pozwala kontrolować mechanizmy zniewalania, wyzwalając z:

 

  • manipulacji
  • komunikatu, świadomie przesyconego emocjami celem wzbudzenia określonego zachowania
  • komunikatu wiarygodnego
  • kłamstwa
  • komunikatu, którego celem jest zakodowanie w DNA, nieuświadomionego wzoru reakcji, niekorzystnego dla osoby manipulowanej, choć korzystnego dla manipulatora
Kompetencje komunikacyjne kompetentny w komunikacji mowa wizualizacja pismo kategorie pojęciowe głos biologia mowy komunikat manipulacja mowa słowa inteligencja
27 lutego 2025

Kompetencje komunikacyjne, kompetentny w komunikacji - mowa, wizualizacja, pismo

Komunikacja jest potężnym narzędziem wywierania wpływu na proces decyzyjny ludzi lub ich reakcje - wzbudzane komunikatem słownym. Z uwagi na to iż komunikacja najsilniej oddziałuje na systemy mózgowe i przyczynia się do kodowania w mózgu w głowie i w mózgu w sercu, kategorii pojęciowych, wraz ze schematami reakcji, stanowi ona jedno z najpotężniejszych narzędzi do kontrolowania ludzkich reakcji. 

 

Zarządzanie komunikacją daje przewagę tym, którzy rozumieją proces komunikacji w jej holistycznym wymiarze, nie tylko w zakresie mowy czy pisma. Zarządzanie komunikacją to świadomość jak słowa i emocje zmieniają pamięć genetyczną i jak aktywują kodowanie w systemach mózgowych przeważnie niekorzystnych mechanizmów obronnych. 

KOMPETENCJE

jak rozwinąć talent jak realizować marzenia jak osiągnąć sukces talent nowe umiejętności blokady w rozwoju talentu rozwój motywacja intencja pragnienie

Ważne informacje

 

Informacje

Regulamin

Polityka Prywatności 

Cookies

 

Obsługa Klienta

Wysyłka szkoleń

Odstąpienie od umowy

Reklamacje

Formularze

 

 

Kontakt

 

telefon: 518-089-032

email: kompetencje@agnieszkakozdron.pl 

formularz kontaktowy

 

rejestracja

poniedziałek - piątek 8.00 - 17.00

realizacja konsultacji w umówionym terminie 

 

O mnie

Polecana książka