Głos i jego moc
Świadomość własnej barwy głosu, zarządzanie natężeniem dźwięków oraz emocjami, którymi nasączony jest komunikat, jak również świadomy dobór słów - ich jakość, dają przewagę podczas argumentowania racji, gdy dąży się do realizacji celu, zależnego od innych osób. Szybkość, głośność oraz barwa komunikatu są składową biologii mowy. Mowa jest ważnym narzędziem do wzbudzania spokoju lub stresu, jest też ewolucyjnym mechanizmem aktywującym zmiany w DNA. Dźwięk oraz określone nasycenie emocjami pozytywnymi lub negatywnymi artykułowanych słów, ich treść, częstotliwość, kontekst w jakim komunikat zostaje wyartykułowany, jest jednym z głównych czynników odpowiedzialnych za to czy osoba może lub nie potrafi realizować w sukcesie zaplanowanych celów.
Jakościowy wymiar komunikacji, to świadomie gromadzone zasoby, pamięć słów, ich znaczenie oraz zdolność do ich używania, adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Uporządkowanie wewnętrznych zasobów odpowiedzialnych za poziom wykształconych kompetencji w komunikacji, aktywuje proces zarządzania komunikacją na trzech poziomach:
Komunikacja między ludźmi, umożliwia lub blokuje realizację celów. Fundamentem umiejętności skutecznego komunikowania się, jest świadomość indywidualnie zakodowanych kategorii pojęciowych wraz z rozbudowanymi wzorami reagowania, na słowny bodziec. Zarządzanie komunikacją zaczyna się od pozyskania wiedzy z zakresu biologii mowy, zarządzanie modelami myślowymi i kodami kulturowymi oraz emocjonalnym przekazem dotyczącym nagród i kar, zakodowanych w DNA przez system rodzinny, a przede wszystkim religijny. Uporządkowanie wewnętrznych zasobów odpowiedzialnych za kompetencje komunikacyjne i intencjonalne rozbudowywanie zasobów o korzystne kategorie pojęciowe i wzory reagowania, realnie prowadzi do wyższej jakości życia i szybkiej materializacji celów. Umysł nie może istnieć bez słów, to treść kodu kulturowego aktywuje zmiany na poziomie biologii i reakcji. Tym samym KOMUNIKACJA staje się fundamentem dla rozwoju kompetencji personalnych, zdrowia w holistycznym wymiarze, wysokiej jakości życia, udanych związków osobistych czy skuteczności w sferze zawodowo-ekonomicznej.
Kompetencje komunikacyjne, kompetentny w komunikacji - mowa, wizualizacja, sny, treści pisane, kategorie pojęciowe, to:
Zarządzanie komunikacją pozwala kontrolować mechanizmy zniewalania, wyzwalając z:
Zarządzanie komunikacją daje przewagę tym, którzy rozumieją proces komunikacji w jej holistycznym wymiarze, nie tylko w zakresie mowy czy pisma. Zarządzanie komunikacją to świadomość jak słowa i emocje zmieniają pamięć genetyczną i jak aktywują kodowanie w systemach mózgowych przeważnie niekorzystnych mechanizmów obronnych.
KOMPETENCJE
telefon: 518-089-032
email: kompetencje@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 8.00 - 17.00
realizacja konsultacji w umówionym terminie