szkolenia i konsultacje

wybór korzystnych kodów kulturowych

i funkcjonalnych modeli myślowych

słowa kluczowe: kody kulturowe modele myślowe kultura kompetencje personalne inteligencja finansowa kompetencje biologiczne rozwój media prawo medycyna edukacja polityka

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

kody kulturowe modele myślowe kultura kompetencje personalne inteligencja finansowa kompetencje biologiczne rozwój media prawo medycyna edukacja polityka

KODY KULTUROWE, MODELE MYŚLOWE, KULTURA

 

 

Kody kulturowe, które są fundamentem myślenia każdego człowieka, wywodzą się z rodzinnych, społecznych i religijnych, medialnych, politycznych, medycznych, bankowych modeli myślowych itd., wpływają one na przekonania, postawy oraz zachowania każdego człowieka, są zależne od kraju w którym się mieszka, w Polsce także od województwa, czy pozycji społecznej rodziny w ujęciu wielopokoleniowym.

 

 

Kompetencje życiowe to umiejętności eksperckie i kompetencje personalne, czyli indywidualnie i świadomie ukształtowane osobiste modele myślowe odpowiedzialne za możliwość zawodowego awansu i satysfakcję z osobistego życia. Wgląd, analiza i zmiana zakodowanych w materialne DNA rodzinnych i własnych modeli myślowych, które mają swoje korzenie w kodach kulturowych, tych tysiącletnich: państwowych, religijnych, medycznych, medialnych, społecznych, gospodarczych, rodzinnych, i tych nowych: nowych technologii, modowych, przemysłowych czy obcych z innych kultur, otwiera nowe możliwości realizowania wcześniej zablokowanych celów.

 

 

Każdy człowiek rodzi się w innej rzeczywistości zarówno w ujęciu mikro (rodzina) jak i makro (państwo, województwo, miasto, wieś), czynniki te decydują o tym jak osoba jest socjalizowana, a przede wszystkim jakie programy genetyczne posiada i jakie modele myślowe są jej wkodowywane w tkankę mózgową. Według tych właśnie zmiennych człowiek będzie żył i funkcjonował w relacjach społecznych, zawodowych i rodzinnych. Gdy nie ma nowoczesnej wiedzy, zachowania człowieka będą ograniczone genetycznymi śladami pamięciowymi wzorów reakcji przodków.

 

 

Wiedza o dziedziczeniu wzorów zachowań, czy kontynuowanie tradycji przodków jest wiedzą powszechną, jednak świadomość konsekwencji wynikających z tych zmiennych, zdaje się być „martwym polem” świadomości. Definiując ten stan jako „zdarzenie umysłowe, w którym część informacji objętych uwagą ostatecznie wynika do świadomości i staje się możliwa do zakomunikowania”[1] Podczas kodowania neuronalnego doświadczeń aktywowane są różne obszary mózgu, których ewolucyjnym celem jest zrobić wszystko by człowiek przeżył, rozmnożył się, tym samym mózg gadzi i układ limbiczny kodują według ewolucyjnego klucza wzory reakcji bez wiedzy i woli osoby. Zarządzanie sobą zaczyna się w chwili przejęcia kontroli nad tym co systemy mózgowe kodują, czyli to świadome kontrolowanie procesu kodowania neuronalnego reakcji, zarządzane uwagą, koncentracją i myśleniem, dzięki temu powstają w systemach mózgowych zdrowe ścieżki neuronalne, osoba rozwija i pielęgnuje oraz wzmacnia funkcjonalne myśli - wynikiem jest właściwa reakcja i szybka materializacja celów.

 

 

KOD KULTUROWY jest kodowany poza świadomą UWAGĄ człowieka, dokładnie tak samo jak KOD RELIGIJNY, KOD RODZINNY, a nawet KOD POLITYCZNY, stąd uważność na to co mózg zakodował przez mechanizmy manipulacji i kontroli, przede wszystkim przez system kar lub nagród i lęk za brak posłuszeństwa, pozwala blokować tą część zakodowanych w materiale DNA i mózgach informacji, by przeżywać życie świadomie i przejąć kontrolę nad własnym zachowaniem.

 

 

KOD KULTUROWY - jednym z propagatorów modelu myślowego o transmisji kulturowej, zakodowanej w genach i jej wpływie na życie człowieka był M. Tomasello[2], wskazywał on iż człowiek w materiale DNA dziedziczy zarówno wzory rozwoju biologicznego ale też wzory życia społecznego. C. Rapaille[3] użył określenia KOD KULTUROWY definiując go jako zakodowane w tkance mózgowej schematy reakcji, według których żyją społeczeństwa – nie zdając sobie sprawy z ich siły i wpływu na codzienne wybory i decyzje oraz z faktu iż „układ kulturowy podlega systemowej logice kodowania”[4]. Brak tej wiedzy czyni z wielu ludzi niewolników systemów kulturowych, które zostały stworzone i są wzmacniane oraz intensywnie propagowane, w celu kontroli zachowań populacji.

 

 

KODY KULTUROWE jako programy genetyczny zakodowane w najstarszych częściach mózgu: mózgu gadzim i mózgu emocjonalnym, bez świadomej pracy nad ich przedefiniowaniem sterują reakcjami narodów. Wiedza ta jak wskazuje C. Rapaille jest świadomie wykorzystywana w celach marketingowych oraz przez producentów różnych dóbr, usług, system polityczny, medyczny, gospodarczy, religijny, modowy, medialny, nowych technologii czy naukę itd., ludzie w nich pracujący bazując na niskim poziomie rozwoju i świadomości populacji, czerpią gigantyczne korzyści z umysłowego zniewolenia osób pozbawionych tej wiedzy.

 

 

 


Bibliografia

 

[1] Dehaene S. (2023) Świadomość i mózg. Kraków: Copernicus Center Press, s.19

[2] Tomasello M. (2016) Dlaczego współpracujemy. Kraków: Copernicus Center Press Sp. z o.o.

[3] Rapaille C. (2019) Kod kulturowy. Jak zrozumieć preferencje współczesnego konsulenta, motywacje wyborców czy zachowania tłumu. Warszawa: MT Biznes Sp. z o.o.

[4] Ibidem, s. 33.

[5] Ibidem, s. 66.

[6] Ibidem, s. 53.

[7] Ibidem, s. 169.

KODY KULTUROWE, MODELE MYŚLOWE, KULTURA

 

 

Od kilkunastu lat w Polsce, świadomie promuje się rozwój kluczowych kompetencji życiowych u wszystkich, jednak brak dostępu do wiedzy z różnych dziedzin nauki sprawia iż do szerokiego grona odbiorców wiedza już zweryfikowana empirycznie po prostu nie dociera. Od dawna promuje się wiedzę iż zdrowa osoba to człowiek, który rozwija kompetencje personalne:

 

  • ekonomiczne

  • społeczne

  • emocjonalne

  • intelektualne

  • publiczne

  • biologiczne

  • prawne

  • duchowe

  • społeczno-historyczne

  • zawodowe

 

ponadto wskazuje się iż dawny archaiczny sztywny podział co do umiejętności, typowych dla ról płciowych i dla patriarchatu / hierarchiczności jest w dzisiejszym świecie – ewolucyjnie szkodliwy.

Prawa człowieka, prawa dziecka, prawa kobiet, system, który ewoluuje i zmienia się, nieustannie reagując na zmiany społeczne i obyczajowe Kody kulturowe prawa, stanowiono od zarania dziejów ludzkich. Świadomość praw uniwersalnych, ponadczasowych które są korzystne dla wszystkich istot na ziemi, nie tylko ludzi, ewoluowała i znajdowała odzwierciedlenie w wierzeniach narodów i
Polskie kody kulturowe dotyczące sprawczości ekonomicznej, ewoluują, obecnie promuje się rozwój inteligencji finansowej u ludzi bez względu na ich płeć. Inteligencja finansowa może być już dziedziczna, a można ją rozwinąć u każdej osoby bez względu na jej wiek i płeć, pod warunkiem iż pozyska ona właściwą wiedzę i zweryfikuje swoje
Promocja zdrowia, profilaktyka choroby, edukacja zdrowotna, holistyczne podejście do zdrowia - te i inne modele myślowe systemu medycznego powinny aktywować większą odpowiedzialność osobistą za własny stan zdrowia. Zdrowie czy choroba, lekarz czy zielarz, prowadzą do wyboru osoby, która pomaga dbać o zdrowie lub aktywuje choroby. Profesjonalny lekarz i odpowiedzialny pacjent,
Wielkie systemy religijne zbudowane są na modelu hierarchicznym, promują władzę mężczyzny i jego modele myślowe, historia pozwala zrozumieć korzyści i koszty z faktu stworzenia systemów religijnym, kolejnym krokiem w procesie ewolucji jest autonomiczny rozwój duchowy człowieka. Jednostka, posiadająca wiedzę historyczną zmieniając perspektywę myślenia o religijności, rozwijając sferę własnego ducha (mentalność),
Etyczność mediów przejawia się zdolnością do etycznego realizowania celu, jakim media z założenia powinny służyć. To rozpowszechnianie informacji o istotnym znaczeniu społecznym, kulturowych czy rozwojowym. Rola i wpływ mediów na modele myślowe populacji, jest niedoceniana. Intencja zarabiania w wielu sytuacjach aktywuje działania, których jednym celem jest zysk ekonomiczny, bez względu
Na początku był wódz, który podzielił się władzą z szamanem ... kilka wieków później każdy ma prawo wyboru, może wybrać by ufać wodzom, szamanom, najkorzystniej gdy człowiek dokona wyboru i ZAUFA SOBIE! Hierarchia oraz chore ego rządzących wnoszą w życie populacji wyłącznie cierpienie, ból i niepotrzebne straty. Historia mimo iż
Uczenie się jest najważniejszą umiejętnością, gwarantującą adaptację do stale zmieniających się warunków życiowych. Każda nerwica szkolna, lęk, negatywne oceny aktywują zmiany w systemach mózgowych, wynikiem agresji dorosłych wobec dziecka jest lęk przed uczeniem się. Wynikiem deprywacji potrzeb rozwojowych powstaje biologiczna blokada rozwoju potencjału, uniemożliwiająca pozyskiwanie nowej wiedzy w życiu dorosłym.
To czego potrzebuje ludzki organizm by żyć, a to do czego jest przyuczany i co celowo się w nim koduje neuronalnie, to istotne sprawy, o których każdy konsument powinien wiedzieć, by dokonywać świadomych wyborów konsumenckich i asertywnie podchodzić do produktów i usług wkodowywanych w DNA, często od okresu niemowlęcego. Zakupoholizm

KOMPETENCJE

jak rozwinąć talent jak realizować marzenia jak osiągnąć sukces talent nowe umiejętności blokady w rozwoju talentu rozwój motywacja intencja pragnienie

Ważne informacje

 

Informacje

Regulamin

Polityka Prywatności 

Cookies

 

Obsługa Klienta

Wysyłka szkoleń

Odstąpienie od umowy

Reklamacje

Formularze

 

 

Kontakt

 

telefon: 518-089-032

email: kompetencje@agnieszkakozdron.pl 

formularz kontaktowy

 

rejestracja

poniedziałek - piątek 8.00 - 17.00

realizacja konsultacji w umówionym terminie 

 

O mnie

Polecana książka