Zrozumienie zasad działania systemów mózgowych pomaga wyeliminować lęk przed rozwojem, zakodowany w DNA w dzieciństwie. Aktywuje się wtedy możliwość wykorzystania tego co oferuje system edukacyjny. Należy pamiętać iż rozwój nowych kompetencji możliwy jest w każdym wieku, a lekkość w zakresie interioryzacji nowej wiedzy zależy wyłącznie od ciekawości poznawczej i otwartości poznawczej. Należy też być świadomym iż za kilka, może kilkadziesiąt lat, obecne rozumienie zasad rozwoju ludzkości, zapewne w dużej mierze będzie już nieaktualne, a nowe odkrycia pozwolą na szybsze wprowadzanie korekt na poziomie biologicznym, umysłowym i zachowania.
Edukacyjne kody kulturowe ewoluują, tak jak i inne modele myślowe, świadomość zasad kodowania neuronalnego zachowań, wiedza o pamięci DNA, rozumienie zasad działania systemów mózgowych, odkrycie mózgu w sercu i mózgu w brzuchu, wszystko to zaistniało dzięki determinacji, odwadze i etyczności tych, dla których rozwój własny i ludzkości stał się priorytetem. Biologiczna blokada rozwoju potencjału, jest wynikiem tego iż dorośli od urodzenia dziecka wykorzystują lęk i oceny - negatywne emocjonalne wartościowanie człowieka, co sprawia iż negatywne emocje, negatywne słowa i trudne doświadczenia niszczą mózg, tak biologiczna blokada rozwoju odpowiada i za to że dziecko cierpi na nerwicę szkolną, a dorosły nie potrafi się uczyć, nie umie realizować nowych innowacyjnych celów, boi się zmian.
Zrealizowanie celów zawodowych w sukcesie oznacza konieczność pozyskania wiedzy eksperckiej, a zarządzanie sobą możliwe jest wtedy gdy pozyska się wiedzę o ewolucyjnych zasadach kodowania w DNA schematów zachowań i właśnie najnowsza zweryfikowana empirycznie wiedza pochodząca z rzetelnych badań naukowych, przeobraża ludzkie myślenie, aktywując zmiany genetyczne, przyczyniając się do zmian zachowania
Edukacyjne kody kulturowe najczęściej utożsamiane są ze skostniałym i nie przystającym do wymogów współczesności systemem edukacji, który przez bodźce lękowe, zmienność i życie na punkty, wypacza sens rozwoju jednostkowego potencjału. W każdym systemie, także w tym są mistrzowscy edukatorzy, którzy wnoszą w rozwój dziecka i osoby dorosłej wyłącznie korzystne modele myślowe, jak również są tacy, dla których "mianowanie", "władza" , "korzyści", "kradzież intelektualna", oraz wewnętrzne mechanizmy przeniesienia i projekcji niszczą potencjał rozwojowy podległej osoby na każdym poziomie edukacji, w relacjach poziomych i pionowych.
Nerwica szkolna, lęk, edukacja, oceny, biologiczna blokada rozwoju potencjału
System edukacyjny ewoluował i nadal się zmienia, tak jak i inne wielowiekowe systemy hierarchiczne, jest strukturą w której hierarchia blokuje partnerstwo i współpracę. Wszędzie tam, gdzie jest lęk tam edukacja staje się źródłem egzystencjalnych blokad, a nerwica szkolna jest tego dowodem. Tam gdzie etycznie, odpowiedzialnie i świadomie realizuje się proces rozwoju intelektualnego ludzi, tam zauważa się zmiany, ale nie w rankingach lecz w jakości życia młodych ludzi.
Aktywowanie rozwoju potencjału w życiu dorosłym, przez zakwestionowanie negatywnej oceny kreowanej w edukacji formalnej, uwalnia od naznaczenia, które na poziomie modeli myślowych i pamięci DNA blokowało rozwój. Uczenie się dla siebie i obserwowanie zmian w życiu, zmienia modele myślowe, geny i reakcje.
KOMPETENCJE
telefon: 518-089-032
email: kompetencje@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 8.00 - 17.00
realizacja konsultacji w umówionym terminie