Bezpieczne przywiązanie dziecka do przynajmniej jednego rodzica, zależy od:
klimatu emocjonalnego w jakim się wychowuje
poziomu wiedzy rodziców, o prawidłowościach rozwojowych człowieka
jakości interakcji matki i ojca
pozycji rodzinnej matki, ojca oraz dziecka i ich schematów interakcyjnych w trzech systemach rodzinnych, z uwzględnieniem zjawiska intruzywności krewnych w życie rodziny
historii rodzinnej, w tym trudnych doświadczeń rodzinnych matki i ojca w okresie ich dzieciństwa
jakości doświadczeń rozwojowych z uwzględnieniem zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa, stymulacji mowy (w tym: różnorodne faktury pokarmu oraz jakościowy wymiar komunikacji z dzieckiem), rozwoju motorycznego, społecznego i emocjonalnego dziecka, zaspokojenie potrzeb sensorycznych rozwijającego się organizmu w zakresie wysokiej jakości doświadczeń stymulujących prawidłowe funkcje dla widzenia, słyszenia, dotyku, mowy, integracji odczuć cielesnych, rozumienia sygnałów, które wysyła ciało dziecka
jakości interakcji rodzica z dzieckiem i jakości interakcji ojca z matką, wysoka konfliktowość dorosłych, zdecydowanie uniemożliwia tworzenie bezpiecznego przywiązania dziecka do rodzica, zwłaszcza wtedy gdy silne negatywne emocje, między dorosłymi, rzutują ja jakość opieki i wychowania
wartości i zasad rodzinnych
wzorów kulturowych według których żyje rodzina
modeli myślowych kobiety i mężczyzny
poziomu poczucia własnej wartości kobiety i mężczyzny
realnej a nie pozornej woli stanowienia o sobie
intencji rodziców, związanej z "posiadaniem" (!?) dziecka
rozwijanie indywidualnej tożsamości dziecka, innej niż rodzinna
Warunkiem bezpiecznego przywiązania dziecka do rodzica jest odkrycie głęboko zakodowanych w DNA religijnych modeli myślowych o autorytetach, zakwestionowanie "kochania" i posłuszeństwa innych na rzecz rozwijania umiejętności kochania i akceptowania przez dziecko samego siebie. Dziecko musi być uczone żywienia obrzydzenia i odrazy do wszystkich ludzi, stosujących każda formę przemocy (także członków rodziny), i ma być uczone umiejętności współpracy i komunikacji z ludźmi o wysokim poziomie rozwoju i świadomości. Przemoc utożsamiając z blokadą rozwoju potencjału przez intruzywność i narzucanie blokujących modeli myślowych i wzorów zachowania - typowe metody niszczenia woli i izolowania od ludzi o wyższym poziomie rozwoju obserwuje się w popularnych sektach.
Rozwój uczuć wyższych, czyli rozwijanie w dziecku umiejętności obdarzania samego siebie i innych pozytywnymi emocjami, które można określić słowem „miłość” – czyli to zdolność do pokochania samego siebie i zdolność do obdarzania innych pozytywnymi uczuciami. Rodzice, którzy blokują rozwój życiowych kompetencji dziecka i zniewalają go emocjonalnie, pojmują „miłość” w wypaczony sposób, który też przejawia się rywalizacją o uczucia, gloryfikowaniem wybranych dzieci itd. Rozwój uczuć wyższych to uczenie dziecka współpracy i komunikacji, umiejętnego emocjonalnego reagowania, ze zdolnością różnicowania sytuacji, w której empatia i altruizm są właściwe. To także zdolność do asertywności, gdy inni przez wzbudzanie emocji starają się wykorzystać empatię, by krzywdzić, czy manipulować dzieckiem. Rozwój uczuć wyższych to rozwój inteligencji emocjonalnej, dzięki której dziecko rozwija odpowiedzialne myślenia o sobie i swoich zachowaniach, w kontekście siebie, rodziny, społeczności, państwa czy świata. Miłość, ta zdrowa, to po prostu pozytywna intencja dbania i szanowania siebie i innych. Potocznie ujmowana „miłość” to nieustanny emocjonalny szantaż, przekupywanie, straszenie, grożenie, poniżanie, rywalizacja o uczucia, wmawianie iż dziecko jest złe, nie zasługuje na miłość itd. Dziecko musi nauczyć się kochać i ufać sobie, rozwinie te umiejętności, gdy będzie czuło się kochane i akceptowane przez dorosłych, nie oznacza to akceptacji rodziców dla jego nieprawidłowych zachowań. Oznacza to iż dziecko, jako istota, której rozwój determinowany jest pamięcią DNA, uzewnętrznia reakcje, na które do czasu zyskania świadomości i umiejętności sterowania swoim zachowaniem, nie ma żadnego wpływu.
Wychowanie dziecka, bezpieczne przywiązanie, zdrowy rozwój dziecka - gdy rodzic kocha i szanuje siebie, aktywuje te umiejętności w swoim dziecku
Do dzisiaj sporadycznie wychowuje się wszystkie dzieci do autonomicznego, poza systemowego myślenia i rozwijania w pełni unikatowego poza rodzinnego potencjału osobowego każdego z nich.
Zdrowe dzieci rodzą się z uwarunkowaną genetycznie potrzebą doskonalenia kompetencji życiowych i ich aktywność własna oraz ciekawość są na bardzo wysokim poziomie, co przez system kar i nagród jest paradoksalnie WYGASZANE a zdrowie dziecka blokowane. Dziecko potrzebuje wiedzy o tym jak działa jego mózg, dlaczego zachowuje się tak a nie inaczej, musi być uczone pozytywnej intencji wobec samego siebie, musi brać odpowiedzialność za swoje zachowanie i dziecko powinno poznać prawdziwą a nie mityczną rodzinną historię i od małego powinno być uczone autonomicznego myślenia, decyzyjności, prawa do wyboru swojej drogi życia oraz musi poczuć czym jest odpowiedzialność za wybory i decyzje.
Dziecko dysponuje w chwili poczęcia pamięcią genetyczną ojca i matki do czasu zapłodnienia oraz całą pamięcią genetyczną przodków, stąd każde dziecko które jest poczęte na innym etapie życia rodziców będzie mieć inne schematy życia. Jeżeli pierwsze dziecko zostanie poczęte na studiach na imprezie studenckiej, z dużym prawdopodobieństwem, będzie emanowało innymi wzorami myślenia i zachowania niż dziecko poczęte w czasie, gdy oboje rodzice pracowali zawodowo. Także skrajnie trudne doświadczenia rodzinne, typu choroba jednego z rodziców w chwili poczęcia, radykalnie zmieni życie takiego dziecka. Pamięć doświadczeń ojca i matki ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia osobistych doświadczeń dziecka. Dziecko od urodzenia nie może uzewnętrzniać zachowań, które do chwili jego poczęcia nie były wykształcone w rodzinie, musi być tego świadomie nauczone.
Niska świadomość dotycząca tego czym jest zachowanie, jak powstaje i jak go zmienić, sprawia iż wielu rodziców przenosi ból swojego dzieciństwa na wybrane dzieci, przez:
Kody kulturowe i rodzinne modele myślowe dotyczące wychowywania dziecka to wdrukowywanie i utrwalanie oraz bezrefleksyjne wzmacnianie w dziecku kodów kulturowych patologicznego posłuszeństwa autorytetom, dla schematów i granic zachowania zgodnych z płcią i kolejnością urodzenia, zależnych od tego z jakimi kodami kulturowymi identyfikują się rodzice i członkowie rodziny i jakie egzekwują metodą kar i nagród.
Polskie kody kulturowe dotyczące wychowywania dzieci, wartościują dzieci według kolejności urodzenia, płci i indywidualnych preferencji rodziców. W Polsce nie wychowuje się dzieci myślących samodzielnie, kwestionujących autorytety, rozwijających zdolność do autonomicznego krytycznego myślenia i dokonywania właściwych rozwojowych wyborów. Powiela się archaiczne - dzisiaj - metody wychowawcze, blokując rozwój talentu dziecka, przez karanie lub nagradzanie aktywności dziecka zależnie od modeli myślowych rodzica, a nie zgodnie z intencją rozwoju zdrowej autonomicznej tożsamości dziecka, bez względu na jego płeć.
Rodzice powinni rozwijać eksperckie umiejętności kodowania neuronalnego sukcesu i zdrowia swojego dziecka, przez zdobycie wiedzy o tym czym realnie jest rozwój, jak kodować w genach, prawidłowe zachowania, jak wygaszać zachowania nieprawidłowe, które są genetyczną pamięcią dziecka, a nie jego świadomym wyborem. Rodzic wyposażony w najnowszą wiedzę o tym jak aktywować rozwój pełnego potencjału dziecka, całkowicie przeobraża jakość życia i dziecka i swoją, aktywując progres swojego systemu rodzinnego, czerpiąc radość i szczęście z faktu świadomego i lekkiego stymulowania dziecięcego potencjału, przy zachowaniu swojej osobowej tożsamości i realizacji także własnego talentu.
telefon: 518-089-032
email: akson@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 09.00 - 19.00