słowa kluczowe: Szkolenie torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania zdrowy rozwój kompetencji emocjonalnych wspomaganie rozwoju dziecka wpływ nowych technologii na mózg

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

Szkolenie torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania zdrowy rozwój kompetencji emocjonalnych wspomaganie rozwoju dziecka wpływ nowych technologii na mózg Szkolenie Rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych u dzieci

 

Forma szkolenia:

  • szkolenie indywidualne lub grupowe

 

Zakres tematyczny szkolenia:

 

Rozwój kompetencji, zmiany biologiczne:

  • genetyczna pamięć rozwoju emocjonalnego

  • genetyczna pamięć rozwoju społecznego

  • zasady działania systemów mózgowych w odniesieniu do kompetencji społecznych i emocjonalnych

  • czynniki destabilizujące prace systemów mózgowych, utrudniające kodowanie społecznie akceptowanych reakcji

  • czynniki wyzwalające reakcje zakodowane w starszych systemach mózgowych

  • rola mózgu gadziego w blokowaniu neurogenezy dla kompetencji społecznych i emocjonalnych

  • ewolucyjne znaczenie emocji dla kodowania nowych korzystnych wzorów społecznych zachowań

  • wpływ genetycznej pamięci na jakość reakcji społecznych i emocjonalnych dziecka

  • genetyczne różnice płciowe w zakresie reakcji emocjonalnych i społecznych dziecka

 

Rozwój kompetencji, aspekt praktyczny:

  • intencjonalne tworzenie doświadczeń aktywujących rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych

  • rola dorosłego w rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych dziecka

  • czynniki aktywujące neurogenezę dla nowych korzystnych wzorów zachowania, zależne od dziecka

  • wpływ komunikatu na kodowanie w DNA społecznych wzorów reagowania

 

Dodatkowe kompetencje:

  • diagnoza rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka

  • analiza wyników i kreowanie planu pracy związanego z doskonaleniem kompetencji u dziecka

Szkolenie torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania zdrowy rozwój kompetencji emocjonalnych wspomaganie rozwoju dziecka wpływ nowych technologii na mózg Szkolenie Skuteczne metody wychowawcze, wzmocnienie autorytetu dorosłego 

 

Forma szkolenia:

  • szkolenie indywidualne lub grupowe

 

Zakres tematyczny szkolenia:

 

Skuteczne metody wychowawcze, w aspekcie biologii zachowań:

  • neurobiologia autorytetu

  • schematy interakcji dorosły – dziecko, zakodowane w DNA

  • rola systemów mózgowych w aktywowaniu reakcji dorosły – dziecko, w odniesieniu do indywidualnych doświadczeń dorosłego

  • czynniki destabilizujące system nerwowy dorosłego w interakcji z dzieckiem

  • kodowanie w DNA poczucia kompetencji, sprawstwa, decyzyjności

  • wpływ intencji dorosłego, na aktywowanie schematów reakcji z niższych pięter w mózgu

  • analiza metod wychowawczych: kara, nagroda, system żetonowy na funkcjonowanie mózgu dziecka i efekty wychowawcze 

  • analiza reakcji dorosłego, przez systemy mózgowe dziecka  

 

Skuteczne metody wychowawcze, aspekt praktyczny:

  • tworzenie bezpiecznego przywiązania dorosłego i dziecka

  • wybór modeli myślowych i kreowanie korzystnej emocjonalnie intencji w odniesieniu do procesu wychowywania i opieki nad dzieckiem

  • porządkowanie kategorii pojęciowych dotyczących roli dorosłego w rozwoju dziecka

  • analiza kulturowych modeli myślowych o wychowaniu i ich wpływ na jakość oddziaływań dorosłego i dziecka

  • zjawisko kompensacji, resentymentu, przeniesienia i ich wpływ na jakość opieki i wychowania

  • zależność poziomu rozwoju kompetencji zawodowych i osobistych na wybór i stosowanie metod wychowawczych  

  • kreowanie innowacyjnych skutecznych metod wychowawczych 

Szkolenie torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania zdrowy rozwój kompetencji emocjonalnych wspomaganie rozwoju dziecka wpływ nowych technologii na mózg Szkolenie Torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania, wygaszanie reakcji nieadaptacyjnych na poziomie DNA 

 

Forma szkolenia:

  • szkolenie indywidualne lub grupowe

 

Zakres tematyczny szkolenia:

 

Torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania, w aspekcie biologii zachowań:

  • wpływ engramów reakcji kulturowych i rodzinnych na aspołeczne wzory reakcji dziecka

  • wpływ kodów kulturowych na aktywowanie nieadaptacyjnych schematów reakcji

  • rola bodźca sensorycznego na wyzwanie reakcji nieadaptacyjnych

  • ewolucyjne zasady kodowania reakcji w systemach mózgowych

  • czynniki aktywujące kodowanie w systemach mózgowych mechanizmów obronnych

  • rola ewolucyjnie ukształtowanych systemów mózgowych na wzbudzanie reakcji: walki, ucieczki, znieruchomienia, uwodzenia  

  • intencjonalne kreowanie doświadczeń i kodowanie ich w DNA

  • czynniki wzmacniające oraz przyspieszające neurogenezę  

  • wrodzone mechanizmy obronne, aktywujące kodowanie zagrożeń i tego co bezpieczne  

  • biologia zachowania: doświadczenie, emocja, myśl, reakcja, pamięć genetyczna

  • torowanie w systemach mózgowych nowych korzystnych wzorów zachowania

  • wygaszanie reakcji nieadaptacyjnych na poziomie biologii zachowań

  • wpływ kategorii pojęciowych na błędne społecznie, a biologicznie prawidłowo kodowanie reakcji

  • wpływ strachu, lęku, poczucia niepewności i zagrożenia na kodowanie reakcji przystosowawczych – mechanizmów obronnych

  • tworzenie wysokiej jakości doświadczeń aktywujących korzystną neurogenezę w systemach mózgowych dziecka

  • prawidłowe kodowanie neuronalne tego co bezpieczne i tego co jest zagrożeniem

 

Torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania, zakres praktyczny:

  • wykorzystanie komunikacji dla aktywowania korzystnej neurogenezy

  • wykorzystanie bezpiecznego przywiązania dla wzmocnienia siły działania kory szarej

  • tworzenie zabaw i zajęć o wysokiej skuteczności oddziaływania na zmiany w systemach mózgowych i DNA

  • rozwój procesów poznawczych dziecka od urodzenia, aktywujących rozwój prawidłowych połączeń neuronalnych w jego systemach mózgowych

  • analiza pamięci genetycznej dziecka, na podstawie jego spontanicznych reakcji

  • kreowanie indywidualnie dobranych zajęć i zabaw aktywujących wygaszanie reakcji nieadaptacyjnych

Szkolenie torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania zdrowy rozwój kompetencji emocjonalnych wspomaganie rozwoju dziecka wpływ nowych technologii na mózg Szkolenie Wpływ nowych technologii na mózg i  funkcjonowanie poznawcze dziecka

 

Forma szkolenia:

  • szkolenie indywidualne lub grupowe

 

Zakres tematyczny szkolenia:

 

Wpływ nowych technologii na mózg, zmiany biologiczne:

  • ewolucyjne zasady działania systemów mózgowych

  • wpływ nowych technologii na rozwój mózgu dziecka

  • zmiany w przepływie informacji w systemach mózgowych warunkowane czasem ekspozycji na nowe technologie

  • wpływ nowych technologii na wydolność i funkcjonalność poszczególnych zmysłów sensorycznych

  • potencjalne zaburzenia rozwojowe aktywowane nadmierną ekspozycją na nowe technologie  

  • objawy przestymulowania systemy nerwowego

 

Wpływ nowych technologii na mózg, w praktyce:

  • kreowanie doświadczeń stymulujących prawidłowy rozwój systemów mózgowych

  • stymulowanie rozwoju procesów poznawczych w czasach nadmiernej technizacji

  • zarządzanie nowymi technologiami w edukacji formalnej

  • zaburzenia w rozwoju etycznym dzieci korzystających z  AI

  • rozwój wybiórczych umiejętności wynikających z nadmiernej technizacji codziennego życia 

Szkolenie torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania zdrowy rozwój kompetencji emocjonalnych wspomaganie rozwoju dziecka wpływ nowych technologii na mózg Szkolenie Rozwijanie kompetencji u dzieci w wieku przedszkolnym 

 

Forma szkolenia:

  • szkolenie indywidualne lub grupowe

 

Zakres tematyczny szkolenia:

 

Rozwijanie kompetencji u dzieci, w aspekcie biologii zachowań:

  • aktywowanie neurogenezy dla nowych prospołecznych wzorów zachowania

  • wzmocnienie dominującej roli kory szarej w codziennej aktywności dziecka

  • rozwój procesów poznawczych: myślenie, pamięć, mowa, motywacja, refleksja

  • wygaszanie na poziomie DNA i systemów mózgowych nieadaptacyjnych wzorów reakcji

 

Rozwijanie kompetencji u dzieci, aspekt teoretyczny:

  • kreowanie funkcjonalnych modeli myślowych dotyczących pozytywnego wartościowania własnej osoby

  • aktywowanie w dzieciach myślenia dotyczącego rozwoju talentu

  • aktywowanie funkcjonalnych myśli dotyczących osobistej odpowiedzialności, sprawczości, samodzielności

  • aktywowanie umiejętności komunikowania się i współdziałania w grupie

 

Rozwijanie kompetencji u dzieci, w praktyce:

  • stymulowanie płynności i precyzji ruchu w zakresie motoryki małej i dużej

  • stymulowanie umiejętności myślenia, refleksji

  • stymulowanie rozwoju kompetencji komunikacyjnych

  • rozwijanie umiejętności zabawy w grupie

  • stymulowanie prawidłowego odbierania wrażeń sensorycznych

  • rozwój samodzielności dziecka

 

Dodatkowe kompetencje:

  • diagnoza pozytywna rozwoju dziecka

  • pogłębiony wywiad środowiskowy

  • analiza wyników i tworzenie planu stymulowania zdrowego rozwoju dziecka

  • współpraca i komunikacja z rodzicami dziecka

szkolenia zdrowy rozwój dziecka

profesjonalne, skuteczne, praktyczne 

Szkolenie torowanie neuronalne nowych wzorów zachowania zdrowy rozwój kompetencji emocjonalnych wspomaganie rozwoju dziecka wpływ nowych technologii na mózg Szkolenie Wspomaganie rozwoju dziecka od urodzenia do lat 3

 

Forma szkolenia:

  • szkolenie indywidualne lub grupowe

 

Zakres tematyczny szkolenia:

 

Wspomaganie rozwoju dziecka, w aspekcie biologii zachowań:

  • analiza potencjału genetycznego dziecka

  • prawidłowości rozwoju dziecka od urodzenia do lat trzech

  • aktywowanie neurogenezy dla nowych korzystnych wzorów zachowania

  • funkcje i rola systemów mózgowych w odniesieniu do kamieni milowych w rozwoju dziecka

  • wczesne wykrywanie potencjalnych deficytów rozwojowych systemów mózgowych

  • stymulowanie prawidłowego rozwoju zmysłów sensorycznych

  • drogi uczenia się mózgu dziecka (modelowanie, obserwacja, naśladowanie, komunikacja)

  • rola komunikacji w rozwoju procesów poznawczych

  • wygaszanie niekorzystnych wzorów zachowania w systemach mózgowych

 

Wspomaganie rozwoju dziecka, aspekt teoretyczny:

  •  kreowanie bezpiecznego przywiązania dziecka do znaczącego dorosłego

  • aktywowanie pozytywnego wartościowania dziecka

  • tworzenie nowych korzystnych modeli myślowych w zakresie osobowej sprawczości i skuteczności

  • diagnoza rozwoju motorycznego

  • diagnoza rozwoju mowy

  • diagnoza rozwoju społecznego

  • diagnoza rozwoju emocjonalnego

 

Wspomaganie rozwoju dziecka, w praktyce:

  • stymulowanie rozwoju motorycznego

  • stymulowanie mowy

  • stymulowanie rozwoju społecznego

  • stymulowanie inteligencji

  • rozwijanie samodzielności

  • rozwijanie talentu dziecka

  • rozwijanie poczucia godności osobowej i wartości własnej

 

Dodatkowe kompetencje:

  • diagnoza pozytywna rozwoju dziecka

  • pogłębiony wywiad środowiskowy

  • analiza wyników i tworzenie planu stymulowania zdrowego rozwoju dziecka

  • współpraca i komunikacja z rodzicami dziecka

jak rozwinąć talent jak realizować marzenia jak osiągnąć sukces talent nowe umiejętności blokady w rozwoju talentu rozwój motywacja intencja pragnienie