Forma szkolenia:
szkolenie indywidualne lub grupowe
Zakres tematyczny szkolenia:
kreowanie innowacyjnych skutecznych metod wychowawczych
wpływ engramów reakcji kulturowych i rodzinnych na aspołeczne wzory reakcji dziecka
wpływ kodów kulturowych na aktywowanie nieadaptacyjnych schematów reakcji
rola bodźca sensorycznego na wyzwanie reakcji nieadaptacyjnych
ewolucyjne zasady kodowania reakcji w systemach mózgowych
czynniki aktywujące kodowanie w systemach mózgowych mechanizmów obronnych
rola ewolucyjnie ukształtowanych systemów mózgowych na wzbudzanie reakcji: walki, ucieczki, znieruchomienia, uwodzenia
intencjonalne kreowanie doświadczeń i kodowanie ich w DNA
czynniki wzmacniające oraz przyspieszające neurogenezę
wrodzone mechanizmy obronne, aktywujące kodowanie zagrożeń i tego co bezpieczne
biologia zachowania: doświadczenie, emocja, myśl, reakcja, pamięć genetyczna
torowanie w systemach mózgowych nowych korzystnych wzorów zachowania
wygaszanie reakcji nieadaptacyjnych na poziomie biologii zachowań
wpływ kategorii pojęciowych na błędne społecznie, a biologicznie prawidłowo kodowanie reakcji
wpływ strachu, lęku, poczucia niepewności i zagrożenia na kodowanie reakcji przystosowawczych – mechanizmów obronnych
tworzenie wysokiej jakości doświadczeń aktywujących korzystną neurogenezę w systemach mózgowych dziecka
prawidłowe kodowanie neuronalne tego co bezpieczne i tego co jest zagrożeniem
wykorzystanie komunikacji dla aktywowania korzystnej neurogenezy
wykorzystanie bezpiecznego przywiązania dla wzmocnienia siły działania kory szarej
tworzenie zabaw i zajęć o wysokiej skuteczności oddziaływania na zmiany w systemach mózgowych i DNA
rozwój procesów poznawczych dziecka od urodzenia, aktywujących rozwój prawidłowych połączeń neuronalnych w jego systemach mózgowych
analiza pamięci genetycznej dziecka, na podstawie jego spontanicznych reakcji
kreowanie indywidualnie dobranych zajęć i zabaw aktywujących wygaszanie reakcji nieadaptacyjnych
Forma szkolenia:
szkolenie indywidualne lub grupowe
Zakres tematyczny szkolenia:
Wpływ nowych technologii na mózg, zmiany biologiczne:
ewolucyjne zasady działania systemów mózgowych
wpływ nowych technologii na rozwój mózgu dziecka
zmiany w przepływie informacji w systemach mózgowych warunkowane czasem ekspozycji na nowe technologie
wpływ nowych technologii na wydolność i funkcjonalność poszczególnych zmysłów sensorycznych
potencjalne zaburzenia rozwojowe aktywowane nadmierną ekspozycją na nowe technologie
objawy przestymulowania systemy nerwowego
Wpływ nowych technologii na mózg, w praktyce:
kreowanie doświadczeń stymulujących prawidłowy rozwój systemów mózgowych
stymulowanie rozwoju procesów poznawczych w czasach nadmiernej technizacji
zarządzanie nowymi technologiami w edukacji formalnej
zaburzenia w rozwoju etycznym dzieci korzystających z AI
rozwój wybiórczych umiejętności wynikających z nadmiernej technizacji codziennego życia
Forma szkolenia:
szkolenie indywidualne lub grupowe
Rozwijanie kompetencji u dzieci, w aspekcie biologii zachowań:
aktywowanie neurogenezy dla nowych prospołecznych wzorów zachowania
wzmocnienie dominującej roli kory szarej w codziennej aktywności dziecka
rozwój procesów poznawczych: myślenie, pamięć, mowa, motywacja, refleksja
wygaszanie na poziomie DNA i systemów mózgowych nieadaptacyjnych wzorów reakcji
Rozwijanie kompetencji u dzieci, aspekt teoretyczny:
kreowanie funkcjonalnych modeli myślowych dotyczących pozytywnego wartościowania własnej osoby
aktywowanie w dzieciach myślenia dotyczącego rozwoju talentu
aktywowanie funkcjonalnych myśli dotyczących osobistej odpowiedzialności, sprawczości, samodzielności
aktywowanie umiejętności komunikowania się i współdziałania w grupie
Rozwijanie kompetencji u dzieci, w praktyce:
stymulowanie płynności i precyzji ruchu w zakresie motoryki małej i dużej
stymulowanie umiejętności myślenia, refleksji
stymulowanie rozwoju kompetencji komunikacyjnych
rozwijanie umiejętności zabawy w grupie
stymulowanie prawidłowego odbierania wrażeń sensorycznych
rozwój samodzielności dziecka
Dodatkowe kompetencje:
diagnoza pozytywna rozwoju dziecka
pogłębiony wywiad środowiskowy
analiza wyników i tworzenie planu stymulowania zdrowego rozwoju dziecka
współpraca i komunikacja z rodzicami dziecka
Forma szkolenia:
szkolenie indywidualne lub grupowe
Zakres tematyczny szkolenia:
telefon: 518-089-032
email: akson@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 09.00 - 19.00