wybieraj świadomie

modele myślowe, kody kulturowe

słowa kluczowe: Kody kulturowe kod kulturowy dziedziczenie zachowań kultura system Skąd się biorą zachowania Kto stworzył wzory zachowań społecznych modele myślowe mentalność

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

Kody kulturowe kod kulturowy dziedziczenie zachowań kultura system Skąd się biorą zachowania Kto stworzył wzory zachowań społecznych modele myślowe mentalność

 

Dziedziczenie zachowań

Skąd się biorą zachowania? Kto stworzył wzory zachowań społecznych? 

dowiedz się więcej o czynnikach, które odpowiadają za tak dużą rozbieżność w sposobie w jaki myślą ludzie sukcesy od tych, którzy ponoszą porażki

 

 

 

Każdy człowiek rodzi się w innej rzeczywistości zarówno w ujęciu mikro (rodzina) jak i makro (państwo, województwo, miasto, wieś), czynniki te decydują o tym jak osoba jest socjalizowana, a przede wszystkim jakie programy genetyczne posiada i jakie modele myślowe są jej wkodowywane w tkankę mózgową. Według tych właśnie zmiennych człowiek będzie żył i funkcjonował w relacjach społecznych, zawodowych i rodzinnych. Gdy nie ma nowoczesnej wiedzy, zachowania człowieka będą ograniczone genetycznymi śladami pamięciowymi wzorów reakcji przodków.

 

Wiedza o dziedziczeniu wzorów zachowań, czy kontynuowanie tradycji przodków jest wiedzą powszechną, jednak świadomość konsekwencji wynikających z tych zmiennych, zdaje się być „martwym polem” świadomości. Definiując ten stan jako „zdarzenie umysłowe, w którym część informacji objętych uwagą ostatecznie wynika do świadomości i staje się możliwa do zakomunikowania”[1] Podczas kodowania neuronalnego doświadczeń aktywowane są różne obszary mózgu, których ewolucyjnym celem jest zrobić wszystko by człowiek przeżył, rozmnożył się, tym samym mózg gadzi i układ limbiczny kodują według ewolucyjnego klucza wzory reakcji bez wiedzy i woli osoby. Zarządzanie sobą zaczyna się w chwili przejęcia kontroli nad tym co systemy mózgowe kodują, czyli to świadome kontrolowanie procesu kodowania neuronalnego reakcji, zarządzane uwagą, koncentracją i myśleniem, dzięki temu powstają w systemach mózgowych zdrowe ścieżki neuronalne, osoba rozwija i pielęgnuje oraz wzmacnia funkcjonalne myśli - wynikiem jest właściwa reakcja i szybka materializacja celów.

 

Kompetencje życiowe to umiejętności eksperckie i kompetencje personalne, czyli indywidualnie i świadomie ukształtowane osobiste modele myślowe odpowiedzialne za możliwość zawodowego awansu i satysfakcję z osobistego życia. Wgląd, analiza i zmiana zakodowanych w materialne DNA rodzinnych i własnych modeli myślowych, które mają swoje korzenie w kodach kulturowych, tych tysiącletnich: państwowych, religijnych, medycznych, medialnych, społecznych, gospodarczych, rodzinnych, i tych nowych: nowych technologii, modowych, przemysłowych czy obcych z innych kultur, otwiera nowe możliwości realizowania wcześniej zablokowanych celów.

 

Kody kulturowe, które są fundamentem myślenia każdego człowieka, wywodzą się z rodzinnych, społecznych i religijnych, medialnych, politycznych, medycznych, bankowych modeli myślowych itd., wpływają one na przekonania, postawy oraz zachowania każdego człowieka, są zależne od kraju w którym się mieszka, w Polsce także od województwa, czy pozycji społecznej rodziny w ujęciu wielopokoleniowym.

 

KOD KULTUROWY jest kodowany poza świadomą UWAGĄ człowieka, dokładnie tak samo jak KOD RELIGIJNY, KOD RODZINNY, a nawet KOD POLITYCZNY, stąd uważność na to co mózg zakodował przez mechanizmy manipulacji i kontroli, przede wszystkim przez system kar lub nagród i lęk za brak posłuszeństwa, pozwala blokować tą część zakodowanych w materiale DNA i mózgach informacji, by przeżywać życie świadomie i przejąć kontrolę nad własnym zachowaniem.

 

KOD KULTUROWY - jednym z propagatorów modelu myślowego o transmisji kulturowej, zakodowanej w genach i jej wpływie na życie człowieka był M. Tomasello[2], wskazywał on iż człowiek w materiale DNA dziedziczy zarówno wzory rozwoju biologicznego ale też wzory życia społecznego. C. Rapaille[3] użył określenia KOD KULTUROWY definiując go jako zakodowane w tkance mózgowej schematy reakcji, według których żyją społeczeństwa – nie zdając sobie sprawy z ich siły i wpływu na codzienne wybory i decyzje oraz z faktu iż „układ kulturowy podlega systemowej logice kodowania”[4]. Brak tej wiedzy czyni z wielu ludzi niewolników systemów kulturowych, które zostały stworzone i są wzmacniane oraz intensywnie propagowane, w celu kontroli zachowań populacji.

 

KULTUROWE MODELE MYŚLOWE, jako programy genetyczny zakodowane w najstarszych częściach mózgu: mózgu gadzim i mózgu emocjonalnym, bez świadomej pracy nad ich przedefiniowaniem sterują reakcjami narodów. Wiedza ta jak wskazuje C. Rapaille jest świadomie wykorzystywana w celach marketingowych oraz przez producentów różnych dóbr, usług, system polityczny, medyczny, gospodarczy, religijny, modowy, medialny, nowych technologii czy naukę itd., ludzie w nich pracujący bazując na niskim poziomie rozwoju i świadomości populacji, czerpią gigantyczne korzyści z umysłowego zniewolenia osób pozbawionych tej wiedzy.

 

 

 


Bibliografia

 

[1] Dehaene S. (2023) Świadomość i mózg. Kraków: Copernicus Center Press, s.19

[2] Tomasello M. (2016) Dlaczego współpracujemy. Kraków: Copernicus Center Press Sp. z o.o.

[3] Rapaille C. (2019) Kod kulturowy. Jak zrozumieć preferencje współczesnego konsulenta, motywacje wyborców czy zachowania tłumu. Warszawa: MT Biznes Sp. z o.o.

[4] Ibidem, s. 33.

[5] Ibidem, s. 66.

[6] Ibidem, s. 53.

[7] Ibidem, s. 169.

Od kilkudziesięciu lat w Polsce, świadomie promuje się rozwój kluczowych kompetencji życiowych u wszystkich w procesie całego życia, jednak brak dostępu do wiedzy z różnych dziedzin nauki sprawia iż do szerokiego grona odbiorców wiedza już zweryfikowana empirycznie po prostu nie dociera. Od dawna promuje się wiedzę iż zdrowa osoba to człowiek, który rozwija kompetencje personalne:

 

  • ekonomiczne

  • społeczne

  • emocjonalne

  • intelektualne

  • publiczne

  • biologiczne

  • prawne

  • duchowe

  • społeczno-historyczne

  • zawodowe

 

ponadto wskazuje się iż dawny archaiczny sztywny podział co do umiejętności, typowych dla ról płciowych i dla patriarchatu / hierarchiczności jest w dzisiejszym świecie – ewolucyjnie szkodliwy.

arrow left
arrow right
Specjalistyczne szkolenia dla dzieci i dorosłych zdrowie dziecka szczęście radość życia kompetencje wyższa jakość życia szkolenia przez telefon konsultacje