zainwestuj w zdrowy start, zadbaj o zdrowy mózg twojego dziecka


 

Zdrowy mózg dziecka, zdrowie umysłowe, zdrowie psychiczne dziecka zależy od jednego ważnego elementu, jakim jest WIEDZA. To Rodzic wyposażony w wiedzę o rozwoju i zasadach aktywowania neurogenezy w systemach mózgowych dziecka, wychowa szczęśliwego, inteligentnego, sprawczego, skutecznego, wolnego mentalnie geniusza! Rodzic dysponując wiedzą biograficzną rozumiejąc czym jest zachowanie dziecka, natychmiast może je zmienić, wtedy gdy reakcje te są źródłem trudności. Trudne zachowania dziecka, to tylko informacja iż w jego zasobach genetycznej pamięci, nie ma nowych modeli myślowych na fundamencie których, mózg może dokonać wyboru innego sposobu zareagowania. Świadomy sposób zachowania dziecka, zależy od wielu czynników, niektóre już trzy letnie dzieci potrafią dokonać świadomego wyboru, jednak ta umiejętność warunkowana jest poczuciem bezpieczeństwa dziecka

 

Zdrowy mózg dziecka, zdrowie umysłowe, zdrowie psychiczne dziecka, zależy od kompetencji Rodzica, korzystając z konsultacji z pedagogiem zdrowia zyskujesz:

 

  • specjalistyczną wiedzę dotyczącą zasad działania systemów mózgowych 

  • specjalistyczną wiedzę dotyczącą autonomicznej umiejętności aktywowania neurogenezy w systemach mózgowych dziecka

  • umiejętności zarządzania schematami zachowania dziecka, w odniesieniu do pamięci biograficznej i autobiograficznej 

  • umiejętność stymulowania zdrowego rozwoju dziecka od poczęcia

  • umiejętność stymulowania rozwoju kompetencji społecznych, emocjonalnych, motorycznych, mowy

  • umiejętność rozwijania procesów poznawczych dziecka: inteligencji, myślenia, analizowania,. refleksji, planowania, przewidywania, planowania, działania celowego

  • umiejętności kodowania w systemach mózgowych dziecka zdrowej neuronalnej indywidualnej tożsamości JA

  • umiejętność wzmacniania motywacji wewnętrznej w dziecku

  • umiejętność budowania zdrowych relacji z dzieckiem 

  • umiejętność prawidłowego kodowania w systemach mózgowych dziecka schematów zachowania i ich elastycznego zmieniania 

słowa kluczowe: Zdrowie umysłowe zdrowie psychiczne dziecka zdrowy mózg dziecka zdrowe schematy zachowania zachowanie dziecka neurogeneza metody wychowawcze inteligencja

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

zainwestuj w zdrowy start, zadbaj o zdrowy mózg twojego dziecka

Zdrowie umysłowe zdrowie psychiczne dziecka zdrowy mózg dziecka zdrowe schematy zachowania zachowanie dziecka neurogeneza metody wychowawcze inteligencja

Zdrowy mózg dziecka

Mózg dziecka rozwija się na fundamencie pamięci genetycznej schematów zachowania ojca i matki, dysponuje ich potencjalnością dla wszystkich zdolności, które opanowali do chwili poczęcia, ich ujawnienie się zależy od doświadczenia. Rozwój mózgu dziecka, przebiega etapami:

 

  • mózg gadzi jest dojrzały w chwili narodzin, samoczynnie uruchamia reakcje odpowiedzialne za: przetrwanie, walkę, znieruchomienie, od urodzenia mózg gadzi poza świadomą uwagą dziecka koduje nowe reakcje które uznaje za użyteczne w tej rodzinie, nie oznacza to iż reakcje te są zdrowe i prawidłowe, oznacza to ich istotną wartość dla przeżycia  

  • mózg emocjonalny dojrzewa kilkanaście lat, samoczynnie uruchamia rodzinne schematy zachowania, dziecko nie kontruje tych reakcji wolą, dziecko działa w pętli schematów biograficznych zgodnych z płcią i kolejnością urodzenia 

  • kora szara dojrzewa ponad 25 lat i zmienia się do końca życia człowieka, to ona decyduje o inteligencji, sprawczości, skuteczności dziecka

 

Metody wychowawcze: kary, nagrody, system żetonowy, destabilizują systemy mózgowe, tym samym przez brak wiedzy rodziców, dziecko ma znacznie ograniczoną możliwość rozwijania i korzystania z kory szarej dla autonomicznego, inteligentnego,  skutecznego działania 

Zdrowie umysłowe zdrowie psychiczne dziecka zdrowy mózg dziecka zdrowe schematy zachowania zachowanie dziecka neurogeneza metody wychowawcze inteligencja

Zdrowie umysłowe, zdrowie psychiczne dziecka

Mózg dziecka przepełniony jest modelami myślowymi przodków, od urodzenia rodzice kodują w jego mózgu zewnętrzną (najczęściej niekorzystną) neuronalną tożsamość, przez komunikaty słowne i doświadczenia. Zdrowie umysłowe, zdrowie psychiczne dziecka należy rozwijać od poczęcia świadomie tworząc nowe modele myślowe:

 

  • nowy model myślowy dotyczący indywidualnej tożsamości dziecka, innej niż tożsamość rodzinna, religijna czy kulturowa

  • nowy model myślowy dotyczący umiejętności kochania siebie przez dziecko 

  • nowy model myślowy dotyczący rozwijania umiejętności zarządzania własnym organizmem 

  • nowy model myślowy dotyczący rozwijania talentu

  • nowy model myślowy dotyczący doskonalenia wszystkich kompetencji aż do osiągnięcia pełnej dojrzałości 

  • nowy model myślowy dotyczący umiejętności ufania sobie nie innym 

 

Zdrowie umysłowe, zdrowie psychiczne dziecka gwarantuje prawidłowe kodowanie w systemach mózgowych poczucia indywidualności i sprawstwa, dzięki czemu dziecko wyrasta na osobę odporną na manipulację i kontrolę, szanującą swoje życie i zdrowie, a przede wszystkim na osobę która z sukcesem realizuje swoje cele i żyje szczęśliwie.

Zdrowie umysłowe zdrowie psychiczne dziecka zdrowy mózg dziecka zdrowe schematy zachowania zachowanie dziecka neurogeneza metody wychowawcze inteligencja

Nowe zdrowe schematy zachowania 

Zdrowy mózg dziecka, zależy od jakości doświadczeń kreowanych mu przez znaczących dorosłych oraz przez osoby zawodowo zajmujące się dzieckiem. Dziecko bez swojej woli i wiedzy ujawnia zachowania:

 

  • zgodne ze schematami interakcji w systemie rodzinnym

  • zgodne z rodzinną rolą, zależnie od płci i kolejności urodzenia

  • zgodnie z wiedzą kulturową także zależnie od płci i kolejności urodzenia 

  • zakodowane od urodzenia przez starsze systemy mózgowe poza świadomą uwagą dziecka 

 

Zachowania dziecka nie będą wolicjonalne, gdy dziecko się boi, jest zestresowane, jest karane lub nagradzane, ponieważ te metody wychowawcze destabilizują systemy mózgowe i uruchamia ono, starsze dzisiaj niekorzystne schematy zachowania. Dziecko ponadto odtwarza zachowania wszystkich członków rodziny, z którymi ma kontakt. Zachowanie dziecka będzie społecznie prawidłowe, gdy rodzice świadomie stymulować będą od jego poczęcia lub urodzenia właściwy sposób reagowania w różnych kontekstach relacyjnych i sytuacyjnych. Tak aktywują korzystną neurogenezę w miejsce odziedziczonych dzisiaj nie adaptacyjnych wzorów sieci neuronowych dla reakcji przodków. Zachowanie dziecka będzie społecznie prawidłowe, gdy rodzice nauczą dziecko reagować właściwie na zagrożenie, na obcych, na siebie, na członków rodziny a przede wszystkim aktywują w dziecku intencję doskonalenia własnego talentu 

przejdź do sklepu ⟶

Specjalistyczne szkolenia dla dzieci i dorosłych zdrowie dziecka szczęście radość życia kompetencje wyższa jakość życia szkolenia przez telefon konsultacje