WYNIIK

dziecko rodzi się z potencjalnością zachowań członków rodziny 

 

nowe doświadczenia kreowane dziecku, aktywują neurogenezę w jego systemach mózgowych 

 

mózg rozwija się całe życie, tym samym zmiana połączeń neuronalnych w systemach mózgowych dziecka, to proces kilkunastu lat świadomego stymulowania rozwoju 

słowa kluczowe: Neuroterapia trudne zachowania dziecka neurogeneza mózg kora szara nowe wzory zachowania schematy interakcyjne przemoc fizyczna przemoc emocjonalna wolna wola

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

 

Informacja dla Rodziców zaniepokojonych nieprawidłowymi reakcjami dziecka

 

Świadomość biograficzna oraz zdolność do rozróżnienia zaburzeń rozwojowych od nieprawidłowości, które można szybko skorygować, uchroni wielu rodziców i ich dzieci, przed aktywowaniem katastrofalnych całożyciowych zmian w funkcjonowaniu całej rodziny, nie tylko dziecka. Reakcje dziecka, które niepokoją rodziców, można zmienić, jest to możliwe wyłącznie wtedy, gdy będą oni wiedzieć jak tego dokonać. Każdy obszar rozwoju, charakteryzuje się tzw. kamieniami milowymi, czyli konkretnymi umiejętnościami, które dziecko zdrowe rozwija zgodnie z pamięcią genetyczną. Tym samym można bardzo szybko zauważyć czas, w którym doszło do zatrzymania rozwoju, określić doświadczenie, które mogło aktywować tą zmianę oraz pomóc rodzicom stworzyć zabawy rozwijające systemy mózgowe dziecka. Należy pamiętać że im więcej gniewu, złości, agresji werbalnej, a nawet nienawiści między członkami rodziny w ujęciu wielopokoleniowym, im większy dystans fizyczny między rodzicami dziecka i z dzieckiem, a przede wszystkim im więcej przemocy, także  emocjonalnej w systemach rodzinnych (krzyk, wrzask, poniżanie, deprecjonowanie wartości, negatywne naznaczenia) tym większe prawdopodobieństwo iż nieprawidłowe reakcje dziecka, wynikają z pamięci genetycznej schematów reakcji przodków, a nie z rzeczywistego trwałego uszkodzenia genów dziecka.  Mózg dziecka nie będzie rozwijał się prawidłowo, gdy otoczenie w którym się wychowuje jest wrogie i zagrażające w ujęciu wielopokoleniowym.

 

Paradoksalnie zasady działania mózgu szkodzą dziecku, które zdiagnozuje się i formalnie naznaczy etykietą "niepełnosprawne", z uwagi na samoczynne reakcje mózgu dotyczące bodźców słownych i schematów interakcyjnych. Aspołeczne zachowania uzewnętrzniane przez dziecko, najczęściej stanowią engram, ślad pamięciowy reakcji rodziców i dziadków, którzy ukrywają fakt iż doświadczyli przemocy. Rozwój kompetencji rodzicielskich oraz wysoka jakość doświadczeń kreowana dziecku, zawsze skutkuje pozytywną zmianą. Jej zaistnienie związane jest ze zrozumieniem czym jest zachowanie, jak powstaje, jak jest wyzwalane a przede wszystkim, jak go zmienić! Kompetentny Rodzic może a wręcz powinien uzdrowić siebie i dziecko, do tego potrzebna mu wiedza o zasadach działania mózgu!

 

Neuroterapia - to umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy o kodowaniu w systemach mózgowych reakcji i świadome pozbawienie mózgu dziecka, bodźców aktywujących reakcje obronne. Rodzic, a nie terapeuta jest najlepszym, najbardziej zaangażowanym i najtroskliwszym stymulatorem zdrowego rozwoju dziecka, ponieważ zna źródło engramu lęku, które zablokowało korę szarą dziecka, wie kto go skrzywdził i kto złamał jego wolę, tym samym wie jak zmienić traumatyczne doświadczenie w doświadczenie o wysokim poziomie bezpieczeństwa. 

kora szara silnie reaguje na emocje ludzi z którymi przebywa dziecko, negatywna intencja dorosłych i negatywne emocje aktywują u dziecka mózg gadzi reakcje: walcz, uciekaj, nieruchomiej 

w rodzinach w których stosowano przemoc, także emocjonalną, dziecko ma aktywny mózg gadzi i emocjonalny, wyzwala reakcje które informują o przeszłych nie rozwiązanych problemach, jego reakcje to reakcje najczęściej agresywnych krewnych, które należy zrozumieć i zablokować systemy mózgowe przed samoczynnym ich uruchamianiem 

kora szara dysponuje pamięcią schematów zachowań rodziców i dziecko uzewnętrzni te wzory reagowania w określonym kontekście sytuacyjnym 

kora szara jest natychmiast blokowana gdy dziecko się boi, płacze, jest smutne, żadne doświadczenia nowe nie mogą się utrwalić w mózgu nieszczęśliwego dziecka

kora szara jest aktywna w stanie ciekawości poznawczej, spokoju oraz radości 

kora szara zarządza procesami neuropoznawczymi 

METODA  AKSON

Neuroterapia - skuteczna metoda na trudne zachowania dziecka

 

 

Neuroterapia to intencjonalne porządkowanie wzorów sieci neuronalnych w mózgu dziecka i jego rodziców przez doświadczenia które osłabiają siłę oddziaływania neuronów aktywowanych pamięcią genetyczną ojca i matki, na rzecz wzmacniania istniejących zdrowych połączeń neuronalnych i aktywowanie neurogenezy dla konkretnych korzystnych schematów zachowania. Zrozumienie czym jest zachowanie w odniesieniu do doświadczeń biograficznych, pozwala świadomie wygaszać - bez strachu i stresu Rodziców - niekorzystne reakcje dziecka, tworząc doświadczenia, które poza jego świadomą uwagą zmieniają i połączenia neuronalne i ekspresję genetyczną. 

 

Neuroterapia - trudne zachowania dziecka mają swoją rodzinną przyczynę, zasady aktywowania neurogenezy:

 

  • rozpoznanie mechanizmów obronnych przekazanych dziecku w materiale genetycznym przez jego biologicznych krewnych

  • ujawnienie wydarzenia krytycznego, które doprowadziło do zniszczenia woli dziecka, jego matki lub ojca (typu: pobicie, głodzenie, zamykanie w ciemnym pokoju, wrzucenie dziecka do jeziora które nie umie pływać, notoryczne poniżanie, blokowanie kontaktów społecznych, zaniedbywanie, także przemoc rodzeństwa)

  • stworzenie doświadczeń odwrotnych niż wydarzenie krytyczne - pozytywne kodowanie w mózgu zdrowego doświadczenia w miejsce traumy jego rodziców 

  • rozbudzanie ciekawości poznawczej w atrakcyjnych zabawach

  • porządkowanie reakcji dziecka, przez prawidłowe kodowanie kategorii pojęciowych i reakcji oraz tego co realnie zagraża i tego co jest bezpieczne 

  • trudne zachowania dziecka to informacja o odtwarzaniu pętli schematów interakcyjnych w systemach rodzinnych ojca i matki 

  • intencjonalny rozwój talentu dziecka wykorzystując drogi uczenia się mózgu 

Neuroterapia trudne zachowania dziecka neurogeneza mózg kora szara nowe wzory zachowania schematy interakcyjne przemoc fizyczna przemoc emocjonalna wolna wola
Neuroterapia zmiana schematów zachowania zdrowy mózg geny engram neurokonstrukcja reakcji konsultacje szkolenia zarządzanie mózgiem inteligencja talent sukces