WYNIIK

weryfikacja dziecięcej samooceny oraz poczucia JA zgodnego z rodzinną rolą aktywuje neurogenezę dla kodowania w systemach mózgowych nowych modeli myślowych i nowych wzorów zachowania z nimi utożsamianych 

 

brak nowych modeli myślowych, odpowiada za blokady egzystencjalne

 

pozytywne wartościowanie siebie, świadomość rozwiniętych kompetencji, wydawanie dyrektyw korze szarej dla realizacji celów, aktywuje zmiany w postrzeganiu siebie i swoich możliwości na rzecz pełnej manifestacji potencjału 

słowa kluczowe: Zdrowy mózg zdrowa tożsamość modele myślowe tożsamość biograficzna neurogeneza w dorosłości pozytywne wartościowanie siebie engram ślad pamięciowy zachowań

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

Zdrowy mózg

 

Zrozumienie zasad działania systemów mózgowych umożliwia odzyskanie świadomości czy samoświadomości w zakresie tego kim myślę że jestem?, co umiem?, jakie cele chcę realizować?, dlaczego myślę o sobie w taki sposób?, kto stworzył negatywne wartościowanie mojej osoby?, dlaczego tak siebie postrzegam?, na rzecz zmiany percepcji siebie. Umiem, wiem, rozumiem, decyduję się, szanuję siebie, obdarzam siebie pozytywnym afektem emocjonalnym. Zdrowy mózg cechuje ludzi którzy w każdym obszarze kompetencyjnym osiągnęli pełną dojrzałość, wyszli z roli dziecka swoich rodziców na rzecz poczucia kompetencji do samodzielnego zarządzania własnym życiem.

 

Zdrowy mózg umożliwia realizację celów. Osoba, która rozmyśla o własnych umiejętnościach i jest z nich dumna, przyczynia się do tworzenia wartościowej, korzystnej ścieżki w mózgu w korze szarej, wzmacniając własną zdolność do celowego i ukierunkowanego na materializację marzeń działania, zgodnie z wiedzą o sobie. To na poziomie biologicznym wzbudzanie emocji odwagi, na poziomie procesów poznawczych wzmacnianie roli kory szarej w zakresie wolicjonalnego zachowania. Takie pozytywne wizualizowanie siebie i pozytywnych aspektów JA jest świadomym rozbudowywaniem struktury fizycznej mózgu oraz wzmacnianiem zdolności do płynnego realizowania działań w rzeczywistości.

dla skuteczności własnego działania konieczna jest wiedza umożliwiająca zarabianie pieniędzy - wiedza kompetencyjna

neurogeneza dla zdrowej skutecznej tożsamości JA, aktywowana jest  pozytywnym myśleniem o sobie i reagowaniem zgodnie z modelami myślowymi w ujęciu uniwersalnym, nie kulturowym 

religijne, zawodowe i społeczne modele myślowe o JA, które najsilniej blokują kodowanie w mózgu zdrowej tożsamości JA

wykształcone wzory zachowania w okresie dzieciństwa w wydarzeniu trudnym tzw. mechanizmy obronne, odtwarzane w dorosłości 

świadomość engramów - śladów pamięciowych schematów zachowań członków rodziny i reprezentanta

nowe modele myślowe dotycząca JA w zakresie świadomości rozwiniętych kompetencji 

Zdrowa tożsamość JA - neuronalna reorganizacja wzorów sieci połączeń w mózgu dla możliwości skutecznej realizacji celów

 

Proces kształtowania się sieci połączeń neuronowych w mózgu człowieka, polega na przeobrażaniu systemów mózgowych w wyniku doświadczenia, wygaszania istniejących połączeń w mózgu, których człowiek nie używa lub których świadomie nie chce używać, na rzecz aktywowania neurogenezy. Autonomia i wola decydowania o sobie, przejawiają się zdolnością do porządkowania wzorów sieci neuronowych zarządzających zachowaniem. Każde doświadczenie nasączone emocjami lub powtarzające się schematycznie, przeobraża systemy połączeń w mózgu. Zachowanie regulowane jest przez genetyczną pamięć wzorów reakcji, tym samym trudności i niepowodzenia są wynikiem doświadczeń i informacji które są z nimi połączone. Zmiana zachowania o wysokiej skuteczności oddziaływania polega na świadomym kreowaniu sobie doświadczeń, które zmieniają schematy reakcji z niekorzystnych, na takie, dzięki którym można realizować cele. 

 

Fundamentem dla zmiany wzorów sieci połączeń w systemach mózgowych są modele myślowe o sobie samym. Zdrowa neuronalna tożsamość człowieka, który może z sukcesem realizować cele, koduje się w korze szarej. Natomiast tożsamość biograficzna z którą dziecko przychodzi na świat, to engram schematów reagowania zakodowana w starszych systemach mózgowych, zgodnie z rodzinną rolą. Zdrowy mózg człowieka sukcesu, powinno się kreować od poczęcia, natomiast można i trzeba przeobrazić wzory schematów reagowania dla JA, w osobistym doświadczeniu przez proces świadomego wykorzystania komunikacji.

Zdrowy mózg zdrowa tożsamość modele myślowe tożsamość biograficzna neurogeneza w dorosłości pozytywne wartościowanie siebie engram ślad pamięciowy zachowań
Szkolenia doskonalenie procesów neuropoznawczych zdrowy mózg neurorekonstrukcja schematów zachowania zdrowa neuronalna tożsamość JA engramy ślady pamięciowe