wpływ emocji na utrwalanie informacji w pamięci genetycznej oraz w strukturach mózgu
aktywowanie rodzinnego potencjału genetycznego dla zdolności intelektualnych
aktywowanie neurogenezy dla zdolności intelektualnych wzmacnianie dominującej roli kory szarej w codziennej aktywności dziecka
zarządzanie pamięcią genetyczną
aktywowanie neurogenezy dla zdolności intelektualnych
wyciszanie destabilizacji systemów mózgowych
wykorzystanie bodźców sensorycznych dla wzmocnienia rozwoju intelektualnego dziecka
tworzenie warunków dla możliwości utrwalania informacji w systemach mózgowych
skuteczne blokowanie czynników zakłócających rozwój intelektualny
tworzenie zajęć rozwijających szczególne predyspozycje dziecka, także w odniesieniu do potencjału zdolności już występujących w systemie rodzinnym
aktywowanie w dziecku poczucia sprawstwa, poczucia kompetencji, poczucia własnej wartości
wzmacnianie zasobów dziecka w zakresie: uczenie się, myślenie, aktywność własna