Forma szkolenia:
szkolenie indywidualne lub grupowe
Rozwijanie kompetencji społecznych, emocjonalnych, mowy i motorycznych u dzieci, w aspekcie biologii zachowań:
aktywowanie neurogenezy dla nowych prospołecznych wzorów zachowania
wzmocnienie dominującej roli kory szarej w codziennej aktywności dziecka
rozwój procesów poznawczych: myślenie, pamięć, mowa, motywacja, refleksja
wygaszanie na poziomie DNA i systemów mózgowych nieadaptacyjnych wzorów reakcji
zarządzanie reakcjami pochodzącymi z mózgu gadziego: walcz, uciekaj, nieruchomiej
zarządzanie reakcjami emocjonalnymi dziecka
Rozwijanie kompetencji społecznych, emocjonalnych, mowy i motorycznych, aspekt teoretyczny:
kreowanie funkcjonalnych modeli myślowych dotyczących pozytywnego wartościowania własnej osoby u dziecka
aktywowanie w dzieciach myślenia dotyczącego rozwoju talentu
aktywowanie funkcjonalnych myśli dotyczących osobistej odpowiedzialności, sprawczości, samodzielności
aktywowanie umiejętności komunikowania się i współdziałania w grupie
zarządzanie aktywnością dzieci, ukierunkowaną intencjonalnie na rozwój określonych kompetencji
zarządzanie relacjami społecznymi dzieci
wykorzystanie komunikacji w celowym stymulowaniu holistycznego rozwoju dziecka
zarządzanie systemami mózgowymi dziecka w zakresie rozwoju: motorycznego, mowy, emocjonalnego, społecznego, intelektualnego
Rozwijanie kompetencji społecznych, emocjonalnych, mowy i motorycznych, w praktyce:
stymulowanie płynności i precyzji ruchu w zakresie motoryki małej i dużej
stymulowanie umiejętności myślenia, refleksji
stymulowanie rozwoju kompetencji komunikacyjnych
rozwijanie kompetencji społecznych w zabawie
rozwijanie umiejętności zabawy w grupie, współpracy w relacjach poziomych i pionowych
stymulowanie prawidłowego odbierania wrażeń sensorycznych
rozwój samodzielności dziecka
rozwijanie w zabawie inteligencji dziecka
Dodatkowe kompetencje:
diagnoza pozytywna rozwoju dziecka
pogłębiony wywiad środowiskowy
analiza wyników i tworzenie planu stymulowania zdrowego rozwoju dziecka
współpraca i komunikacja z rodzicami dziecka
skuteczne wspomaganie rozwoju dziecka