mechanizmy wyzwalania reakcji z pamięci genetycznej dziecka na bodziec osobowy, materialny, kontekst
zasady uczenia się systemów mózgowych schematów reagowania
rola systemów mózgowych w rozwoju społecznym, mowy, motorycznym, emocjonalnym, inteligencji
wpływ engramów, śladów pamięciowych na zachowania dziecka
zasady działania systemów mózgowych na kontekst społecznym, sensoryczny, doświadczeniowy
wpływ komunikatu werbalnego na kodowanie w systemach mózgowych schematów zachowań
kodowanie w systemach mózgowych: mózg gadzi i mózg emocjonalny reakcji, mechanizmów obronnych: walcz, uciekaj, nieruchomiej
genetyczne prawidłowości rozwojowe dziecka do lat 6
wywiad środowiskowy, analiza danych z kwestionariusza wywiadu
analiza rozwoju motorycznego, mowy, społecznego, emocjonalnego, inteligencji, motorycznego
analiza czynników odpowiedzialnych za zaburzenia rozwojowe
diagnoza pozytywna rozwoju dziecka
tworzenie praktycznego planu pomocy i wsparcia rozwoju dziecka
komunikacja i współpraca z rodzicami dziecka
tworzenie zabaw, zajęć, aktywności o wysokiej skuteczności w zakresie aktywowania neurogenezy dla rozwojowych zachowań