komunikacja i współpraca

Agnieszka Kozdroń Poradnik dla Osób które chcą zarządzać konfliktami. Neuronalne reakcje w konflikcie: jak świadomie przełamać schemat walki, ucieczki lub zamrożenia


 

Rok: 2025

Liczba stron: 74

Format: wydruk papierowy typu ofertówka A4

Dane druku: interlinia 1p. wielkość czcionki 12 pkt. 

Koszt wysyłki: 11,00 zł 

Spis treści: Zarządzanie konfliktem strategie stosowane w konflikcie przemoc emocjonalna współpraca komunikacja manipulacja kontrola test strategie stosowane w konflikcie

Płatność: Przelewy24, przelew tradycyjny, BLIK kod - Poradnik 4

 

Kontynuuj zakupy ⟶

Zarządzanie konfliktem strategie stosowane w konflikcie przemoc emocjonalna współpraca komunikacja manipulacja kontrola test strategie stosowane w konflikcie

Agnieszka Kozdroń

 

Poradnik dla Osób które chcą zarządzać konfliktami

 

 

 

 

Neuronalne reakcje w konflikcie: jak świadomie przełamać schemat walki, ucieczki lub zamrożenia

 

słowa kluczowe: Zarządzanie konfliktem strategie stosowane w konflikcie przemoc emocjonalna współpraca komunikacja manipulacja kontrola test strategie stosowane w konflikcie

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com)

X

Agnieszka Kozdroń Trudne doświadczenia rodzinne Jak się z nich wyzwolić i być szczęśliwym? Rola rodzina przemoc fizyczna w rodzinie przemoc emocjonalna
Neurotechnika zmiana schematów zachowania zdrowy mózg geny engramy neurokonstrukcja reakcji konsultacja  szkolenia zarządzanie mózgiem kompetencje personalne

Poradnik dla Osób, które chcą zarządzać konfliktami


 

Zarządzanie konfliktem, zaczyna się od wyboru strategii. Poradnik pomaga rozwijać nowe umiejętności reagowania w konflikcie, uważnie dobierając strategię adekwatnie do sytuacji konfliktowej.

 

Zagadnienia zawarte w poradniku obejmują:

 

  • zarządzanie konfliktem

  • strategie stosowane w konflikcie

  • przemoc emocjonalna w sytuacji konfliktowej

  • współpraca i komunikacja w rozstrzyganiu konfliktów merytorycznych 

  • manipulacja kontrola aktywowane konfliktem emocjonalnym 

  • Test strategie stosowane w konflikcie

  • zamykanie toksycznych relacji

 

Konflikt może dotyczyć kwestii czysto merytorycznych i być aktywowany przez wydarzenia niezależne od aktywności osób, którego on dotyczy, wtedy jego rozstrzygnięcie zależeć będzie od posiadanych kompetencji osób zarządzających daną sferą aktywności w życiu prywatnym czy zawodowym. Im wyższe kompetencje tym skuteczność i szybkość w zastosowaniu adekwatnej wiedzy i wyboru właściwej strategii pomyślniejsze. Taki konflikt – sytuacja problemowa, choć może aktywować silne emocje oraz pewną czasową destabilizację, zasadniczo nie zmienia ona trajektorii aktywności i sprawia iż osoby zaangażowane w jego rozstrzygnięcie wychodzą z tej sytuacji „mądrzejsze”, wbudowując zdobytą wiedzę w swoje struktury neuronalne kory szarej, wykorzystując zdobyte doświadczenie, planując przyszłość.

 

Konflikt aktywowany przez osobę o niskim poziomie rozwoju i świadomości, która reaguje wyłącznie korzystając z zasobów mózgu gadziego i mózgu emocjonalnego, rokuje negatywnie, wtedy gdy osoba zaangażowana w konflikt dąży do jego konstruktywnego rozstrzygnięcia czy współpracy. Osoby o niskim poziomie wiedzy i świadomości w sytuacji trudnej uruchamiają wyłącznie ewolucyjnie uwarunkowane reakcje typu: walcz, uciekaj, nieruchomiej, uwódź, doskonaląc się w różnych formach i odmianach tych czterech aktywności, których wyrazem jest: kontrola, manipulacja, szantaż, wchodzenie w rolę ofiary lub oprawcy, skrajna labilność emocjonalna, odwoływanie się do aspektu uczuciowego, przenoszenie odpowiedzialności, odgrywanie ról, teatralność, nadmierna i przesadna gestykulacja, nieadekwatne do kontekstu sprzeczne ze słowami gesty manipulacyjne, wyreżyserowane na podstawie książek o manipulacji: komunikacja werbalna, specyficzna intonacja głosu w której ton pozytywny przeplata się z skrajną formą źle maskowanej agresji itd., sztuczne gesty niewerbalne, wyreżyserowane w celu tworzenia złudzenia otwartości i szczerości.