Rok: 2025
Liczba stron: 74
Format: wydruk papierowy typu ofertówka A4
Dane druku: interlinia 1p. wielkość czcionki 12 pkt.
Koszt wysyłki: 11,00 zł
Płatność: Przelewy24, przelew tradycyjny, BLIK kod - Poradnik 4
telefon: 518-089-032
email: akson@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 09.00 - 18.00
Ważne informacje
Poradnik dla Osób, które chcą zarządzać konfliktami
Zagadnienia zawarte w poradniku obejmują:
Konflikt może dotyczyć kwestii czysto merytorycznych i być aktywowany przez wydarzenia niezależne od aktywności osób, którego on dotyczy, wtedy jego rozstrzygnięcie zależeć będzie od posiadanych kompetencji osób zarządzających daną sferą aktywności w życiu prywatnym czy zawodowym. Im wyższe kompetencje tym skuteczność i szybkość w zastosowaniu adekwatnej wiedzy i wyboru właściwej strategii pomyślniejsze. Taki konflikt – sytuacja problemowa, choć może aktywować silne emocje oraz pewną czasową destabilizację, zasadniczo nie zmienia ona trajektorii aktywności i sprawia iż osoby zaangażowane w jego rozstrzygnięcie wychodzą z tej sytuacji „mądrzejsze”, wbudowując zdobytą wiedzę w swoje struktury neuronalne kory szarej, wykorzystując zdobyte doświadczenie, planując przyszłość.
Konflikt aktywowany przez osobę o niskim poziomie rozwoju i świadomości, która reaguje wyłącznie korzystając z zasobów mózgu gadziego i mózgu emocjonalnego, rokuje negatywnie, wtedy gdy osoba zaangażowana w konflikt dąży do jego konstruktywnego rozstrzygnięcia czy współpracy. Osoby o niskim poziomie wiedzy i świadomości w sytuacji trudnej uruchamiają wyłącznie ewolucyjnie uwarunkowane reakcje typu: walcz, uciekaj, nieruchomiej, uwódź, doskonaląc się w różnych formach i odmianach tych czterech aktywności, których wyrazem jest: kontrola, manipulacja, szantaż, wchodzenie w rolę ofiary lub oprawcy, skrajna labilność emocjonalna, odwoływanie się do aspektu uczuciowego, przenoszenie odpowiedzialności, odgrywanie ról, teatralność, nadmierna i przesadna gestykulacja, nieadekwatne do kontekstu sprzeczne ze słowami gesty manipulacyjne, wyreżyserowane na podstawie książek o manipulacji: komunikacja werbalna, specyficzna intonacja głosu w której ton pozytywny przeplata się z skrajną formą źle maskowanej agresji itd., sztuczne gesty niewerbalne, wyreżyserowane w celu tworzenia złudzenia otwartości i szczerości.