Szczęście zaczyna się w mózgu
Wzory sieci połączeń neuronalnych w systemach mózgowych dotyczące metod wychowawczych, będą zależały od zinterioryzowanych kodów kulturowych przede wszystkim religijnych i rodzinnych, zdrowe metody wychowawcze aktywują rozwój woli stanowienia o sobie i całkowite wyzwolenie spod władzy ojca i matki, w procesie doskonalenia kompetencji, umożliwiających samodzielne prowadzenie egzystencji. Zasady patriarchalne silnie związane z religijnymi i polskimi kodami kulturowymi, aktywują całożyciową destabilizację systemów mózgowych dorosłych (dzieci), którym nie pozwala się na wolę stanowienia o sobie i wyjście z pętli schematów zachowania przypisanych do wiecznej roli dziecka. Mimo iż proces niszczenia zdrowia mózgu i kodowania patologicznego posłuszeństwa autorytetom, nie jest w pełni świadomy, w okresie dzieciństwa „łamie się” wolę autonomicznego myślenia i działania metodą kar i nagród. Dziecko socjalizowane standardowymi metodami wychowawczymi, skazane jest na rodzinne cierpienie, a brak wiedzy o tym jak zmienić pamięć genetyczną i wyzwolić się z engramu posłuszeństwa, czyni dorosłych nieszczęśliwymi, nieskutecznymi i sfrustrowanymi – wyłącznie dlatego iż zablokowano im wolę!