Zdrowy związek zależy od wysokiego poziomu rozwoju i świadomości kobiety i mężczyzny
Umiejętność racjonalnej komunikacji, jest fundamentem tworzenia związku, w którym partnerzy w zaangażowaniu rozmawiają o swoich potrzebach i oczekiwaniach
Zdolność do współpracy zgodna z intencją partnerską
Wysoki poziom zaangażowania i osobista odpowiedzialność za jakość związku
Brak resentymentu - kontrola mechanizmu projekcji na partnera wczesnodziecięcych zranień
Brak kompensacji krzywd, przez krzywdzenie partnera - za krzywdy, które zadali rodzice lub krewni
Odpowiedzialna realizacja potrzeb w związku uczuciowym
Zaufanie, zaangażowanie
Wzajemna pomoc i wsparcie
Jak rozwiązywać problemy w rodzinie? Jak zbudować związek partnerski? Jaki wpływ na problemy w rodzinie ma przeszłość?
Problemy rodzinne mają swoją konkretną przyczynę:
ograniczony zakres wiedzy i wykształconych kompetencji w stosunku do ludzi w społecznym świecie
przywiązanie do modelu socjalizacji i wychowania z pokoleń wcześniejszych
powielanie sposobu traktowania członków rodzinny zgodnie z rodzinną rolą
traktowanie mężczyzn i kobiet z uwzględnieniem hierarchii w rodzinie
blokowanie możliwości pozyskiwania nowych wzorów zachowania z interakcji spoza rodziny
chronienie osób stosujących przemoc
niewłaściwe metody wychowawcze polegające na resentymencie i braku wiedzy o rozwoju
tworzenie mitów o rodzinie i wypieranie faktów
brak rozwiązywania problemów w etyczny sposób
brak umiejętności komunikowania się
akceptacja przemocy w związku: reglamentacja seksu, mściwość, agresja werbalna, niewerbalna
blokowanie rozwoju pełnego potencjału członkom rodziny i prawa do wyboru własnej drogi życiowej, pod groźbą wykluczenia z rodziny
powielanie biologicznych uwarunkowanych w DNA wzorów życia, ojciec - reprezentant - syn, matka - reprezentantka córka
brak wiedzy o rozwoju człowieka i o tym czym jest zachowanie oraz ja je zmienić, wygasić lub stworzyć nowe
Jak rozwiązywać problemy w rodzinie? Jak zbudować związek partnerski? Jaki wpływ na problemy w rodzinie ma przeszłość?
Kulturowe wzory rodzinne - rodzina rola męska, archaiczne, dysfunkcyjne modele myślowe
religijna: mężczyzna reprezentantem bogów na ziemi dla kobiety i dzieci, patriarcha, osoba stosująca metody agresywne, infantylizująca wszystkich członków rodziny, blokująca możliwość osiągnięcia pełnej dojrzałości, czyniąca z innych członków rodziny ludzi umysłowo niewolnych, surowo karząca tych, którzy chcą stanowić o sobie i kwestionują jego modele myślowe i wzory zachowania
polityczna: materialna odpowiedzialność za spłodzone potomstwo albo z własnej woli, albo w wyniku sądowego nakazu łożenia na uznane potomstwo, blokująca rozwój kobiet i sabotująca rozwój woli stanowienia o sobie innych członków rodziny, archaiczne modele myślowe o kulturowych wzorach aktywności, identyfikacja z potocznym myśleniem iż sprawami politycznymi oraz gospodarczymi może zajmować się tylko mężczyzna, nigdy jego żona
patriarchalna rodzinna: głowa rodziny, siła ekonomiczna rodziny, funkcja opiekuńcza wobec kobiet i dzieci i innych członków rodziny, patologiczne posłuszeństwo wzorcu męskiemu z pokoleń wcześniejszych, wymuszanie patologicznego posłuszeństwa w dzieciach, różnicowanie traktowania pierworodnego syna, innych synów i córek, blokowanie możliwości rozwoju potencjału dzieci, niski poziom zaangażowania w opiekę i wychowanie potomstwa, zrzucanie odpowiedzialności za wychowanie i opiekę na żonę lub własną matkę, parentyfikacja, unikanie odpowiedzialności za potomstwo, konieczność sądowego egzekwowania materialnej odpowiedzialności za ojcostwo, niszczenie psychiki i zdrowia dzieci, mszczenie się na dzieciach, resentyment biograficzny, nienawiść do własnych dzieci
sfeminizowana rola ojca: wspólne zaangażowanie w opiekę i wychowanie dzieci, większe emocjonalne zaangażowanie w tworzenie więzi z potomstwem
współczesna rola - mężczyzna sfeminizowany: bez ustalonej męskiej tożsamości, bardziej zaangażowany w opiekę i wychowanie dziecka, zatracający wcześniej wykształcone kompetencje zawodowe, ekonomiczne, przywódcze - ewolucyjny regres mężczyzn
Zdrowa tożsamość mężczyzny: świadoma intencja rozwoju zdrowego wzorca mężczyzny przy zachowaniu już wykształconych kompetencji i rozwijaniu nowych umiejętności
Jak rozwiązywać problemy w rodzinie? Jak zbudować związek partnerski? Jaki wpływ na problemy w rodzinie ma przeszłość?
Kulturowe wzory rodzinne - rodzina rola kobieca, archaiczne, dysfunkcyjne modele myślowe
religijna: matka syna jest bardziej szanowana niż matka córki, kobieta ma być matką to jej powinność
polityczna: promowana rola społeczna to matka polka i aktywność wyłącznie w granicach ról rodzinnych – wyłącznie jako matka kobieta w polskiej kulturze może zyskać pseudo społeczny szacunek
patriarchalna rodzinna: kobieta patologicznie posłuszna mężczyźnie, kobieta chroniąca mężczyznę stosującego przemoc, kobieta matka służąca męża i dzieci bez prawa do własnego życia, bez indywidualnej tożsamości i bez prawa do partnerstwa, patologiczne posłuszeństwo wzorcu kobiecego z pokoleń wcześniejszych, gloryfikowanie synów, niszczenie psychiki córek, szantaż emocjonalny, emocjonalna manipulacja, wzbudzanie poczucia winy i wdzięczności, blokowanie możliwości rozwoju potencjału dzieci, zrzucanie odpowiedzialności za własne dzieci na matkę lub teściową, unikanie odpowiedzialności za potomstwo, niszczenie zdrowia dzieci przez nadmierną technizację ich aktywności, mszczenie się na dzieciach, resentyment biograficzny, nienawiść do własnych dzieci, brak umiejętności komunikowania się z dziećmi, brak wiedzy o tym jak przebiega rozwój, czym jest zachowania i jak wychować zdrowe dziecko, patologiczne, infantylne zaufanie do promowanych szkodliwych modeli myślowych o wychowaniu np. system żetonowy
współczesna: kobieta agresywna, bez ustalonej kobiecej tożsamości, bardziej zaangażowana w życie zawodowe, polityczne, społeczne, wygaszanie uczuć wyższych, przyjmowanie patriarchalnego agresywnego modelu zachowania w zakresie opieki i wychowania typowego dla mężczyzn z pokoleń wcześniejszych
Zdrowa tożsamość kobiety: świadoma intencja rozwoju zdrowego wzorca kobiety przy zachowaniu już wykształconych kompetencji i rozwijaniu nowych umiejętności
Jak rozwiązywać problemy w rodzinie? Jak zbudować związek partnerski? Jaki wpływ na problemy w rodzinie ma przeszłość?
Kulturowa rodzina rola zależna od kolejności urodzenia i płci dzieci, archaiczne, dysfunkcyjne modele myślowe
religijna: tylko pierworodny syn jest synem boga ojca, córki są grzeszne, gorsze, głupsze, mniej wartościowe
polityczna: tylko pierworodny syn przeznaczony jest do społecznego sukcesu jest dziedzicem swojego ojca
rodzinna: tylko pierworodny syn może być dziedzicem, jednak musi być patologicznie posłuszny roli pierworodnych z pokoleń wcześniejszych, to konieczność dziedziczenia zawodu, konieczność spełnienia ambicji ojca, konieczność zasługiwania na uznanie w oczach ojca, całożyciowy wzór zniewolenia ojcem, nieuświadomione realizowanie roli rodzinnej, zniewolenie umysłowe, zależność i konieczność stosowania przemocy celem utrzymania hierarchicznej władzy nad innymi członkami rodziny
inne:
socjalizowanie i traktowanie synów zdecydowanie lepiej niż córki
socjalizowanie córek do patologicznego posłuszeństwa religii, mężczyźnie lub matce
traktowanie każdego dziecka według rodzinnego klucza - rodzinna rola kozła ofiarnego, uparta jak babka, jaki ojciec taki syn, u nas to rodzinne
wychowywanie dzieci według wiedzy astrologicznej, wiara w horoskopy
tylko jeden syn przeznaczony jest do społecznego sukcesu, pozwala mu się odejść z domu, jednak on też jest niewolnikiem swojego ojca
jedno z dzieci wychowywane jest od urodzenia na opiekuna swoich rodziców, nigdy nie pozwala mu się odejść od rodziny, często uniemożliwia mu się edukację, założenie rodziny lub zniewala emocjonalnie
toksyczne więzi patologicznie blokujące osiągniecie dojrzałości przykładowo: synek mamusi (mamusia najlepsza, wszystkie kobiety są deprecjonowane, rywalizacja patologiczna o uczucia, ingerencja w każdy aspekt życia dorosłego mężczyzny), córeczka tatusia (skuteczne blokowanie sprawczości ekonomicznej i intelektualnej córki, rywalizacja o uczucia córki, dawanie pieniędzy córce, która powinna być aktywna intelektualnie i zawodowo, gdy jest dorosła, niszczenie związków)
niszczenie życia wybranej córki, nałożenie na córkę w ujęciu wielopokoleniowym konieczności służenia rodzinie, taka córka jest parobkiem dziadków, rodziców, rodzeństwa, kuzynów, opiekuje się krewnymi, wychowuje ich dzieci, gotuje, sprząta, nie ma swojego życia, blokuje się jej rozwój kompetencji życiowych, by się nie usamodzielniła, zastrasza się ją, gdy jest już niepotrzebna aktywuje się proces umieszczenia jej w szpitalu psychiatrycznym lub doprowadza do samobójstwa - córka parobek jest traktowana jak przedmiot użycia, gdy potrzebuje pomocy nie dostaje jej
Trzeba przerwać ten wyniszczający mechanizm ewolucyjnej śmierci, przez świadomość praw rozwojowych i świadomość biograficzną, dzięki czemu, wszyscy w systemie rodzinnym, wejdą na wyższy poziom rozwoju, a potomstwo z pokolenia na pokolenie będzie zdrowsze, silniejsze, a ludzie którzy tworzą rodziny, będą mogli świadomie kierować swoim życiem osobiście zmieniając ekspresję genetyczną w kolejnych pokoleniach. Jeżeli dorosły rozumie zasady działania systemów mózgowych, nie będzie niszczył swoich dzieci, tylko aktywuje w nich zmianę genetyczną, rozwijając nowe wzory zachowania i wygaszając dawną pamięć genetyczną sadystów z pokoleń wcześniejszych, by zmienić intencję wychowywania dzieci z ewolucyjnej na intencjonalną, trzeba mieć wiedzę o tym jak sterować własnym mózgiem i jak aktywować zmianę genetyczną.
Rodzina stworzona przez ludzi o niskim poziomie rozwoju i świadomości, kierujących się intencją wykorzystywania i krzywdzenia innych, zawsze była źródłem patologii. Przyrost wiedzy i zróżnicowanie w poziomie rozwoju i świadomości jednostek, aktywowało zmiany. Obecnie rodzina jako instytucja stworzona by regulować ludzką seksualność nakładająca na kobiety i mężczyzn obowiązki wynikające z ról rodzinnych, ewoluuje w kierunku związku partnerskiego. Zmiana mentalna, umysłowa dotycząca rodziny, staje się zmianą biologiczną, genetyczną, to zmiana ekspresji genetycznej i wzorów zachowania. Do niedawna genetycy głosili pogląd iż trwała zmiana genów potrzebuje około 8 pokoleń by utrwalić w materiale DNA nowy wzorzec zachowań seksualnych czy społecznych. W dobie obecnych odkryć naukowych, zrozumienie zasad działania organizmu, kodowania neuronalnego zachowań przy świadomości biograficznej, pozwala człowiekowi radykalnie zmienić swoje życie, w stosunku do pokoleń wcześniejszych, rozwijając w krótkim czasie nowe wzory zachowania i utrwalając je świadomie w materiale DNA – za życia jednego pokolenia.
Zdaniem niektórych naukowców dobór preferowanych genów jest bezpośrednim wynikiem aktywności seksualnej człowieka, tym samym obecna feminizacja mężczyzn wynika bezpośrednio z faktu iż gwałcenie kobiet nie daje gwarancji przedłużenia gatunku, gdyż kobieta zgwałcona, ma prawo do dokonania aborcji. Tym samym mężczyzna stosujący przemoc w każdej postaci, nie ma współcześnie szans na zachowanie swoich genów w kolejnych pokoleniach, gdy będzie powielał hierarchiczne, pełne przemocy agresywne zachowania, mężczyzn z pokoleń wcześniejszych. Decydowanie kobiety o tym kto będzie jej partnerem seksualnym zmieniło układ relacji między kobietą a mężczyzną. Tak samo mężczyzna może dokonać wyboru partnerki seksualnej, dzisiaj zdecydowana większość osób, kieruje się przy wyborze partnera, pozytywnym afektem emocjonalnym.
Człowiek jest przede wszystkim istotą którą zarządzają geny, dominującym genem jest gen rozrodczy, który determinuje reakcje człowieka w okresie jego największej płodności, wszystko inne to kody kulturowe i modele myślowe, które w ludzkim świecie pełnią rolę humanizacji w relacji ludzi i ewoluują zależnie od poziomu rozwoju i świadomości tych, którzy tworzą zasady społecznego życia dla większości. Warto przejąć odpowiedzialność za kształtowanie własnych modeli myślowych, odrzucając te kody kulturowe, które są przyczyną ludzkiego cierpienia.
Gen rozrodczy utrwalony w materiale DNA, to pamięć tego jak poszczególne osoby zależnie od ich płci mają się zachowywać by osiągnąć sukces reprodukcyjny - zgodnie z pamięcią swojej rodziny. Wszystkie wzory zachowania są ewolucyjną pamięcią kodów kulturowych oraz zachowań kobiet i mężczyzn w tej konkretnej rodzinie, w ujęciu wielopokoleniowym. Pamięć genetyczna zawiera całą instrukcję jak w tym systemie rodzinnym ma przeżyć życie mężczyzna, a jak kobieta, zależnie od tego w jakiej kolejności przyszli na świat. Wszystkie reakcje są już wstępnie zaprogramowane w DNA, a człowiek nieświadomy zasad działania systemów mózgowych, genów i własnej biografii nie ma wiedzy iż nie on steruje swoim życiem, tylko jego geny - czyli pamięć genetyczna wszystkich kobiet i wszystkich mężczyzn w systemie rodzinnym, co najmniej w ujęciu trzypokoleniowym.
Najnowsze badania naukowe, pozwalają wyzwolić się w dość krótkim czasie spod wpływu rodzinnej pamięci genetycznej i własnej biografii, a jedyną drogą by żyć wolicjonalnie jest rozwój nowych kompetencji, utożsamianych z holistycznym rozwojem zdrowych wzorców zachowania w wielu obszarach ludzkiej aktywności.
Każda rodzina to społeczność, która ewoluuje zależnie od jakości interakcji w pokoleniach wcześniejszych. Pamięć genetyczna tego co bezpieczne a co jest zagrożeniem, sprawia, iż w każdym pokoleniu ludzie zamiast się rozwijać nieświadomie żyją na zasadzie niszczenia możliwości rozrodczych osobnika, który jest reprezentantem sadysty z pokoleń wcześniejszych. Jeżeli w systemie rodzinnym ojciec jako pierworodny syn był sadystą, organizm jego córki z dużym prawdopodobieństwem albo odrzuci płód pierwszego dziecka, potomka o płci męskiej i dojdzie do poronienia, albo syn tej kobiety po urodzeniu, będzie przez tą kobietę niszczony w sposób sadystyczny lub będzie to agresja maskowana - nie zawsze do końca uświadomiona. Kobieta może bić, poniżać, truć syna lekami, blokować jego edukację, niszczyć związki, pracę zawodową, ponieważ jej mózg i jej pamięć genetyczna, postrzegają pierwszego syna jako sadystę i zagrożenie jej życia – to zjawisko nazywane jest resentymentem lub kompensacją dziecięcych zranień, a jest niczym innym, jak ewolucyjnym mechanizmem walki o przetrwanie. Mózg gadzi tej kobiety uaktywnia w niej reakcje walki z zagrożeniem, ponieważ pierwszy syn był wobec niej sadystyczny, ona a właściwie jej mózg, za wszelką cenę starają się zniszczyć pierwszego syna – reprezentanta jej agresora, tak przenosi się ból z pokolenia na pokolenie. Jej nieuświadomione ewolucyjne biologiczne mechanizmy obronne, nakazują zniszczyć zagrożenie i "zdominować" potencjalnego agresora, nie jest to świadomy akt woli, tylko ewolucyjne mechanizmy przetrwania w hierarchii. Analizując geneogramy można zauważyć iż córki czy synowie w ostatnim pokoleniu traktowani w niewłaściwy sposób, ponoszą nieświadomie "konsekwencje" dewiacji ich reprezentanta, z pokoleń wcześniejszych. Najbardziej powszechna jest nienawiść do własnych rodziców, co przejawia się mechanizmem projekcji na partnera w związku i mechanizmem karania ojca lub matki, przez przemoc wobec dzieci i paradoksalnie przemoc dzieci wobec rodziców.
Jeżeli ludzie nie mają żadnej wiedzy o zasadach działania organizmu niszczą życie i zdrowie kolejnych pokoleń, nie rozumiejąc swojej agresji i nienawiści do partnera, dzieci, nie znając mechanizmu przeniesienia, resentymentu, nie wiedzą że są sterowani przez mózg gadzi, nie znają zasad działania genów, czy nie wiedzą czym jest reakcja mózgu na bodziec. Wyniszczanie zdolności do prokreacji sadysty z pokoleń wcześniejszych, najczęściej trwa trzy, cztery pokolenia, aż do zablokowania rozrodczości przez uniemożliwienie prokreacji. Stąd cierpienie dorosłych w relacji i dzieci oraz aktywowanie w rodzinach wszystkich form przemocy ma swoją biograficzną przyczynę, wynikającą z braku wiedzy, jak można żyć inaczej.
telefon: 518-089-032
email: akson@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 09.00 - 18.00
Ważne informacje