słowa kluczowe: Agnieszka Kozdroń Wychowanie przez zabawę projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży tożsamość osobowość odpowiedzialność

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com) 

X

Agnieszka Kozdroń Wychowanie przez zabawę projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży tożsamość osobowość odpowiedzialność
Agnieszka Kozdroń Wychowanie przez zabawę projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży tożsamość osobowość odpowiedzialność

Agnieszka Kozdroń Wychowanie przez zabawę. Projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży


 

Wydawnictwo: DIFIN SA

Rok: 2015

ISBN: 978-83-7930-801-9

Liczba stron: 222

KOMPETENCJE

jak rozwinąć talent jak realizować marzenia jak osiągnąć sukces talent nowe umiejętności blokady w rozwoju talentu rozwój motywacja intencja pragnienie

Ważne informacje

 

Informacje

Regulamin

Polityka Prywatności 

Cookies

 

Obsługa Klienta

Wysyłka szkoleń

Odstąpienie od umowy

Reklamacje

Formularze

 

 

Kontakt

 

telefon: 518-089-032

email: kompetencje@agnieszkakozdron.pl 

formularz kontaktowy

 

rejestracja

poniedziałek - piątek 8.00 - 17.00

realizacja konsultacji w umówionym terminie 

 

O mnie

Polecana książka

Agnieszka Kozdroń Wychowanie przez zabawę. Projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży, to pozycja skierowana dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zabawy w niej zaprezentowane koncentrują się na rozwijaniu w dziecku poczucia osobowej tożsamości oraz osobistej odpowiedzialności. Samoświadomość siebie, traktując jako kluczową kompetencję, która sprawia iż dziecko rozwija poczucie świadomości własnej odrębności, unikatowości, jak również uczy się dostrzegać indywidualność innych ludzi. Szacunek dla siebie, jaki świadomie rozwija się w dziecku, sprawia iż dziecko uczy się szacunku do rówieśników, dorosłych ale też zwierząt czy przyrody. Wychowanie przez zabawę, zwraca uwagę na aspekt pozytywnych emocji, istotnych, by nowe informacje oraz umiejętności, mogły szybkiej zostać zapamiętane, tym samym dorosły powinien planować czas jaki spędza z dzieckiem, a dla niego taka interakcja powinna mieć formę zabawy, w którą chętnie się zaangażuje.  

 

 

Wychowanie przez zabawę, pozwala na rozbudzanie ciekawości poznawczej dziecka i eksplorację otoczenia w zaplanowany przez dorosłego sposób.  Rozwijanie indywidualnej tożsamości w dziecku, jego poczucia siebie oraz wzmacnianie w nim wysokiej samooceny, wymaga zaangażowanego dialogu, prawdziwych, szczerych słów, który dorosły powinien często werbalizować do dziecka, uważnie go słuchając. Tylko przez dialog z dzieckiem można rozwinąć jego samoświadomość siebie, poczucie własnej wartości, poczucie celu i sensu życia, wychowanie przez zabawę zmienia sposób realizacji procesu wychowania z rutynowego na celowo kreowany o wysokiej skuteczności, gdy mowa o stymulowaniu prawidłowego rozwoju dziecka. Dzieci rodzą się z zakodowaną w genach zdolnością do intuicyjnego - poza świadomego - odróżniania ludzi pomocnych, od tych którzy udają a raczej przeszkadzają mu prawidłowo się rozwijać. Dorosły zaangażowany w rozwój dziecka, szczerze komunikujący się z nim i wspierający proces budowania jego wysokiej samooceny, szybciej, skuteczniej i trwalej będzie  rozwijał korę szarą takiego dziecka, dzięki czemu dziecko będzie ufało sobie, zacznie też świadomie korzystać z zasobów genetycznych oraz nauczy się inteligentnie pozyskiwać wiedzę. Wychowanie przez zabawę ma na celu aktywowanie genetycznych zmian fenotypowych, tworząc nową pamięć genetyczną dla kompetencji istotnych dla rozwoju intelektualnego, społecznego, emocjonalnego itd.  

 

 

Wychowanie przez zabawę, to kreowanie radosnych pozornie spontanicznych aktywności dziecku, choć wcześniej zaplanowanych, które zdecydowanie mocniej oddziałują pozytywnie na jego rozwój. Kluczowym elementem takich doświadczeń są komunikaty słowne werbalizowane do dziecka, kształtujące jego wysoką samoocenę powinny być wyrażane często, gdy opiekun jest w pozytywnym nastroju, powinny być racjonalne, szczere i powinny rozwijać w dziecku zaufanie do samego siebie. Wychowanie przez zabawę, ma na celu tworzenie zdrowej silnej więzi między opiekunem a dzieckiem, w której poczucie bezpieczeństwa jest fundamentem na jakim budowane są nowe kompetencje.