słowa kluczowe: Agnieszka Kozdroń Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców pedagogów animatorów kultury i rodziców prawidłowy rozwój dziecka kora szara poczucie bezpieczeństwa

Pixbay, Niesamowite darmowe obrazy (pixabay.com) 

X

Agnieszka Kozdroń Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców pedagogów animatorów kultury i rodziców prawidłowy rozwój dziecka kora szara poczucie bezpieczeństwa
Agnieszka Kozdroń Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców pedagogów animatorów kultury i rodziców prawidłowy rozwój dziecka kora szara poczucie bezpieczeństwa

Agnieszka Kozdroń Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców 


 

Wydawnictwo: DIFIN SA

Rok: 2014

ISBN: 978-83-7930-392-2

Liczba stron: 174

KOMPETENCJE

jak rozwinąć talent jak realizować marzenia jak osiągnąć sukces talent nowe umiejętności blokady w rozwoju talentu rozwój motywacja intencja pragnienie

Ważne informacje

 

Informacje

Regulamin

Polityka Prywatności 

Cookies

 

Obsługa Klienta

Wysyłka szkoleń

Odstąpienie od umowy

Reklamacje

Formularze

 

 

Kontakt

 

telefon: 518-089-032

email: kompetencje@agnieszkakozdron.pl 

formularz kontaktowy

 

rejestracja

poniedziałek - piątek 8.00 - 17.00

realizacja konsultacji w umówionym terminie 

 

O mnie

Polecana książka

Agnieszka Kozdroń Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców  to propozycje zajęć i zabaw dla dzieci, ich celem jest stymulowanie prawidłowego rozwoju dziecka, przez ukierunkowane aktywności. Zabawa z dzieckiem, jest najważniejszą czynnością, dzięki której dorosły może świadomie stymulować rozwój określonych kompetencji.  Każde doświadczenie w którym występują pozytywne emocje, ciekawość poznawcza, stymulacja sensoryczna i poczucie bezpieczeństwa, przyczynia się do powstawanie nowych zdrowych silnych połączeń neuronalnych w korze szarej. 

 

 

Intencjonalne oddziaływania dorosłych na dziecko powinny być zaplanowanym procesem doskonalenia kompetencji życiowych, co oznacza że to rodzice, a nie pedagodzy w przedszkolu czy trenerzy kompetencji, powinni wziąć odpowiedzialność za to jakie warunki tworzą dziecku i jakiej jakości kreują mu doświadczenia. Prawidłowy rozwój mózgu dziecka zależy od poczucia bezpieczeństwa - jeżeli dziecko czuje się na prawdę bezpiecznie ze swoimi opiekunami, wtedy odważnie eksploruje otoczenie. Mózg dziecka, bez jego świadomej uwagi, za pośrednictwem zmysłów sensorycznych uczy się w osobistych doświadczeniach, przez obserwację i modelowanie na znaczących dorosłych i przez słuchanie tego co do niego, o nim mówią oraz jak traktują siebie nawzajem. Wysokiej jakości kapitał kulturowy ojca i matki, ich emocjonalne zaangażowanie, różnorodne doświadczenia, wzajemne zaufanie a przede wszystkim brak tolerancji wobec każdej formy przemocy, automatycznie sprawia iż systemy mózgowe dziecka, kodują wszystkie rodzinne doświadczenia i na tym fundamencie, gdy kora szara intensywnie się rozwija, nadbudowywane są nowe umiejętności. Do czasu rozwoju kory szarej, dzieckiem sterują ewolucyjne mechanizmy kodowania reakcji, tym samym każda nieprawidłowa interakcja ze znaczącymi dorosłymi, aktywuje powstawanie i kodowanie mechanizmów obronnych, które uniemożliwiają realizację celów w dorosłości. 

 

 

Agnieszka Kozdroń Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców to zabawy dzięki którym rodzic może nawiązać trwałą więź emocjonalną z dzieckiem, aktywność ta paradoksalnie będzie miała wpływ też na rodzica który tworząc kreatywny świat przeżyć i doświadczeń, nie tylko aktywuje neurogenezę w dziecku, ale też w sobie. Im więcej bezpiecznego dotyku, im więcej pozytywnych wartościowych słów i śpiewanych kołysanek, im więcej radości i poczucia bezpieczeństwa, tym mózg rodzica i dziecka, będzie się nie tylko lepiej rozwijał ale skuteczniej i trwalej i dorosły i dziecko integrować będą nowe informacje.