Mózg, kora szara, inteligencja, procesy poznawcze, innowacja, strategiczne myślenie
Myślenie odnosi się do umiejętności realizowania celów dzięki społecznym interakcjom, wszystko co człowiek robi, zawsze osadzone jest w kontekście społecznym, stąd strategiczne myślenie zależy od poziomu rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych jak również komunikacyjnych. Intencja realizowania celów, będzie aktywowała określone obszary w mózgu, jeżeli została sformułowana w nieprawidłowy sposób, efektów nie będzie jak również osoba nie będzie zdolna do wykorzystania pełnego potencjału swojego umysłu, nie będzie też mogła rozwinąć dodatkowych kompetencji.
Strategiczne myślenie zawiera się w dwóch zasadniczych aspektach społecznych kontekstów. To osobista decyzyjność, zaufanie do siebie i autonomiczny wybór reakcji oraz to aspekt myślenia w odniesieniu do innych uczestników zdarzenia społecznego, powiązanych z realizacją celu. Osobista odpowiedzialność za proces decyzyjny, wynikający ze strategicznego myślenia, pozwala na dokonywanie wyborów z uwzględnieniem ewentualnych konsekwencji.
Mózg, kora szara, inteligencja, procesy poznawcze, innowacja, strategiczne myślenie
Innowacyjne, dywergencyjne, racjonalne myślenie będzie odmienne u każdej osoby zależnie od systemu w którym realizować będzie cele i interakcji społecznych przypisanych do zajmowanej pozycji i roli. Zdolność do strategicznego myślenia zależy od głównej intencji która aktywowała realizację aktywności w danym systemie. Zablokowana możliwość strategicznego myślenia i poczucie "zakleszczenia", jest wynikiem nieuświadomionych mechanizmów obronnych z okresu wczesnego etapu dojrzewania lub świadczy o regresie lub progresie. Te trzy kluczowe elementy pozwalają na dokonanie autodiagnozy i aktywowanie w swoim sposobie funkcjonowania przełomu, dzięki któremu człowiek przejmuje kontrolę nad tym jak myśli, jak się czuje i jak reaguje.
Myślenie, to funkcja kory szarej, to umiejętność wykorzystania jej funkcjonalności, dzięki operacjom mentalnym:
Strategiczne myślenie jest wynikiem:
Modele myślowe które człowiek dziedziczy lub samodzielnie wykształca w procesie swojego życia, pod wpływem doświadczenia, będą decydowały o tym, czy osoba rozwinie umiejętności predysponujące ją do zajmowania najwyższego stanowiska w hierarchii, czy zgodnie z indywidualnie zakodowanymi modelami myślowymi, żyć będzie w bardzo specyficznej roli i na niższej pozycji w strukturze zawodowej. Funkcjonalność modeli myślowych, ich okresowa weryfikacja oraz świadoma, intencjonalna zmiana, na takie, które realnie gwarantują możliwość realizowania ambitnych celów zawodowych, cechuje ludzi inteligentnych, korzystających z kory szarej, kontrolujących starsze systemy mózgowe. Strategiczne myślenie może być genetyczną pamięcią osoby - engramem określonych reakcji, odziedziczonych po przodkach, którzy od co najmniej trzech pokoleń awansowali społecznie i obecnie zajmują jedne z wyższych stanowisk w stosunku do członków rodziny z pokoleń wcześniejszych. Takie korzystne, funkcjonalne modele myślowe można zinterioryzować, bez względu na wiek i płeć.
Innowacyjne, dywergencyjne, czy racjonalne myślenie jest umiejętnością korzystania z zasobów intelektualnych jak również wynika z bogatego doświadczenia. Im wyższej jakości kapitał intelektualny ale też kulturowy został intencjonalnie zakodowany w DNA, tym zdecydowanie większa możliwość strategicznego myślenia i skuteczniejszego działania, pod warunkiem umiejętności zarządzania kategoriami pojęciowymi oraz rolami społecznymi, w odniesieniu do własnego indywidualnego doświadczenia w strukturze hierarchicznej, uwzględniając regionalne czy krajowe kody kulturowe.
Szkolenia zdrowy rozwój dziecka
telefon: 518-089-032
email: akson@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 09.00 - 19.00