Kompetentny, kompetencje lidera, współpraca, komunikacja, zarządzanie
LIDER, PRZYWÓDCA to osoba, która rozwija modele myślowe bycia liderem, a nie osoba mianowana na lidera przez zwierzchników. To odwrócenie myślenia o zewnętrznym sterowaniu sukcesem, na rzecz decyzji by stać się człowiekiem sukcesu za sprawą własnego działania, przez świadome wykształcenie kompetencji: kompetencje przywódcze i kompetencje lidera to konkretne funkcjonalne modele myślowe i wzory zachowania. Wynikiem tej aktywności najczęściej jest mianowanie na wysokie stanowisko, choć nie jest to regułą, bardziej to kompetencje, która są pożądane przez ludzi w każdym systemie, ponieważ współpraca, partnerstwo, kompetencje eksperckie oraz asertywność, odwaga, autonomia myślenia, skuteczność szybkiego rozwiązywania problemów i odporność na kulturową manipulację, aktywują płynność w realizacji celu, bez względu na to w jakim systemie społecznym osoba decyduje się pracować.
Kompetencje przywódcze to określone kategorie pojęciowe oraz przypisany do nich aspekt emocjonalny, dzięki bogactwu zasobów intelektualnych osoba która wykształca i doskonali kompetencje przywódcze myśli strategicznie i skutecznie, racjonalnie rozwiązuje wszystkie sytuacje trudne.
Warto poddać refleksji zjawisko bezrefleksyjnego realizowania kulturowej wizji sukcesu. Dlaczego, młodzi inteligentni mężczyźni tak służalczo realizują społeczny model sukcesu nie podejmując wysiłku by określić własny?
Kompetentny, kompetencje lidera, współpraca, komunikacja, zarządzanie
Uczenie się bycia liderem, rozwijanie kompetencji przywódczych jest procesem aktywowania kory szarej w zakresie refleksji społeczno-historycznej, oraz to zdolność do zakodowania w DNA nowego modelu myślowego o byciu liderem, uwzględniając engram lidera, który stanowi trwałą pamięć DNA każdego Polaka, na rzecz aktualizacji ten wiedzy i zdolności do zmiany. Nauczenie swojego mózgu innego myślenia o liderze oznacza zrozumienie zmian kulturowych i mentalnych. Jeszcze 30 lat temu kategoria pojęciowa dla słowa LIDER kodowana była w DNA wyłącznie w 4 zakresach aktywności zawodowej, bez wyszczególnienia wzorów zachowania.
Kategoria pojęciowa do 1989 roku, która stanowi pamięć DNA dla słowa LIDER to:
przywódca partii
przywódca organizacji (w domyśle: szef, prezes, dyrektor)
sportowiec ale tylko medalista
wokalista
przedsiębiorca, ale tylko wybitny, osiągający spektakularne wyniki ekonomiczne
Kategoria pojęciowa którą promuje się współcześnie dla słowa LIDER, PRZYWÓDZTWO to zespół cech osobowych, które nie są już utożsamiane z zajmowaną pozycją w żadnym systemie hierarchicznym, nie są też ograniczone do 4 systemów hierarchicznych (polityczny, gospodarczy, muzyczny, sportowy), są ujmowane jako kompetencje personalne: modele myślowe wzory zachowania i zmiana genetyczna. Świadomość tej zmiany, jaka zaistniała w przeciągu 30 lat, może pozwolić odkryć genetyczną blokadę dla wykształcenia i osiągnięcia pozycji LIDERA w innym niż definiowane w czasach przemian, systemie hierarchicznym. Osoba w akcie myślowym, aktywując refleksję poszerza percepcję, zmieniając wzory myślenia a co za tym idzie wzory zachowania, przez weryfikację swoich modeli myślowych z zespołem cech osobowych, w odniesieniu do roli LIDERA, PRZYWÓDCY zmieniając myślenie o byciu liderem w ujęciu dawnych kodów kulturowych na rzecz współczesnych.
KOMPETENTNY - kompetentne zachowanie może być już predyspozycją genetyczną, można je rozwinąć, to wybór reakcji adekwatnych do kontekstu społecznego i sytuacyjnego, które zwiększają a nawet gwarantują osiąganie zamierzonych wyników, to zachowanie zgodne z normami i oczekiwaniami, dzięki umiejętności inteligentnego gromadzenia informacji i umiejętności ich wykorzystywania. Kompetentny to człowiek który zarządza zasobami intelektualnymi, modyfikuje je, pozyskuje nowe, tak by osiągać lepsze rezultaty ze swojej aktywności. Inteligentne modyfikowanie zasobów - modeli myślowych, dokonuje się według kryterium ich funkcjonalności, adaptacji, innowacji, oznacza to iż kompetentny jest ten kto jest odważny w rezygnacji z wiary w modele myślowe, które są nieskuteczne i uniemożliwiają realizację celów. Kompetentny w każdym istotnym obszarze aktywności zarządza informacjami, jest świadomy znaczenia kategorii pojęciowych, świadomie wybiera reakcje, świadomie realizuje cele aż do osiągnięcia wyniku.
Szkolenia zdrowy rozwój dziecka
telefon: 518-089-032
email: akson@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 09.00 - 19.00