Świadomość rzeczywistych obszarów aktywności, generujących trudności: życie osobiste, zawodowe, rodzinne, społeczne
Realna weryfikacja wykształconych kompetencji
Określenie deficytów poznawczych, koncentrując się na wynikach, nie emocjach: nieudane życie osobiste: brak kompetencji komunikacyjnych, emocjonalnych społecznych, nieudane życie zawodowe: brak kompetencji eksperckich, identyfikacja z kulturową wizją sukcesu, odtwarzanie zawodowej rodzinnej roli, niekorzystna wczesnodziecięca intencja itd.
Analiza z perspektywy faktów nie emocji, jakości (REALNA!) życia przodków przede wszystkim: ojca, matki, macochy, ojczyma i rodzeństwa, istotne są relacje poziomie rówieśnicze i pionowe: zależność hierarchiczna. Niska jakość ich życia, oznacza jedynie to iż nie wykształcili koniecznych kompetencji, tym samym nie są one zasobem genetycznym kolejnych pokoleń
Analiza rodzinnej roli, w odniesieniu do własnej osoby: jak żyli pierworodni synowie?, jak żyły córki?, jak żył reprezentant (osoba tej samej płci i urodzona w tej samej kolejności)? Świadomość odtwarzania rodzinnej roli, jest pierwszym krokiem do wyzwolenia się z granic życia jakie wykreowano w rodzinie!
Refleksja z pozycji intencji wykreowanej w wydarzeniu trudnym (kara, nagroda), intencja ta jest główną przyczyną braku wyników w życiu dorosłym, jej świadomość, zakwestionowanie i wykreowanie nowej intencji, wyzwala z odtwarzania dziecięcych zranień w życiu dorosłym
Pozyskanie nowej eksperckiej wiedzy i jej wdrożenie, co zmienia wzory zachowania.
Wyższa jakość życia, może zaistnieć przez dwa procesy. Zmiana od wewnątrz aktywująca transformację w sposobie myślenia zaczyna się od poszerzenia percepcji przez pozyskanie konkretnej wiedzy. Innej wiedzy potrzebuje osoba która pragnie szczęścia w miłości, innej gdy ktoś boryka się z problemami zawodowymi. Wiedza wyzwala z zawłaszczenia umysłu przeszłymi kodami kulturowymi i modelami myślowymi, wyzwala z genetycznie zakodowanego lęku, który jest główną przyczyną blokad egzystencjalnych. Świadomość źródła pochodzenia kodu kulturowego i modelu myślowego, który wyewoluował z pierwotnej idei, zrozumienie celu w jakim został stworzony, uwalnia z nieuświadomionego posłuszeństwa myśli, stworzonej przez innego człowieka.
Wiedza historyczna - ukazuje ewoluowanie ludzkiej myśli, tworzenie kodów kulturowych, społecznych norm, zasad życia, zmiennych w czasie, zależnych od poziomu rozwoju i świadomości ówczesnych ludzi. Coś co człowiek stworzył, kilka tysięcy lat temu, należy transformować w nowe modele myślowe i kody kulturowe adekwatne do współczesnego życia. Świadomość historyczna wyzwala z lęku przed odrzuceniem pewnych modeli myślowych, pozwala też zrozumieć ludzką ewolucję nie tylko technologiczną ale mentalną.
Wiedza społeczna - relacje społeczne w ujęciu historycznym, pozwalają na obiektywizację obecnych trudności relacyjnych. Podmiotowość osobową kobieta i dziecko zyskali stosunkowo niedawno, a na masową skalę nie występuje zdolność do budowania relacji rodziny na modelu partnerskim. Tym samym wszystkie obecne systemy społeczne realizują swoje zadania na modelu hierarchicznym, ma to swoje konkretne społeczne i indywidualne konsekwencje - walkę o władzę i lęk przed osobą stojącą na szczycie, także w rodzinie. Wiedza społeczna wyzwala z poczucia iż nieszczęście w rodzinie dotyka jednostki, wgląd w badania naukowe, pozwala zauważyć iż od pra wieków, tylko jednostki bywały i bywają szczęśliwe. Oznacza to, że odrzucenie społecznych kodów kulturowych, i interioryzacja funkcjonalnej wiedzy, zmieni jakość osobistego życia.
Wiedza o zasadach działania organizmu - w ujęciu ewolucyjnych zasad kodowania reakcji. Świadomość czym jest zachowanie, jak jest kodowane w DNA, jakie schematy zachowań dziedziczy każdy człowiek, pozwala wykorzystać tą wiedzę do świadomego inicjowania tworzenia nowych, korzystnych wzorów zachowań we własnym DNA, o wysokiej skuteczności oddziaływania, neurogeneza - czyli tworzenie zupełnie nowych połączeń w systemach mózgowych, trwa całe życie, a nie - jak mówi się i myśli potocznie, tylko w okresie dzieciństwa. Powszechnie nie mówi się o engramach, mechanizmach obronnych czy reakcjach wyzwalanych bez woli i świadomości osoby na bodziec, tym samym pozyskanie wiedzy o tym jak działa organizm, aktywuje proces zarządzania: myślami, reakcjami i systemami mózgowymi.
Wiedza biograficzna - najbardziej ukryta, zmitologizowana, zafałszowana, najbardziej zniekształcona w ujęciu wielopokoleniowym wiedza o tym jak realnie zachowywali się przodkowie. Najbardziej typowe problemy egzystencjonalne w ujęciu wielopokoleniowym, odtwarzane są przez kolejne i kolejne pokolenia wyłącznie dlatego iż się je ukrywa oraz dlatego iż ludzie nie mają wiedzy o tym jak działają mechanizmy ewolucyjnego kodowania informacji płynących z doświadczenia, w ludzkim DNA. Problemy bieżące słuchając opowieści rodziców i dziadków, pozwalają odkryć źródło pierwszego trudnego doświadczenia, odtwarzanego od kilku pokoleń, hasło "u nas to rodzinne", jest potocznym racjonalizowaniem braku wiedzy o tym czym jest engram i kodowanie emocjonalne doświadczeń, które odpowiadają za zjawisko synchroniczności i powielania traum.
Wiedza ekspercka - talent, czyli szczególne predyspozycje mogą być już zasobem genetycznej pamięci, mogą zostać rozwinięte, także w życiu dorosłym. Wiedza ekspercka pozwala na realizowanie aktywności zarobkowej, która służy osobie oferującej swoją wiedzę (umiejętności, produkty, usługi, akty twórcze itd.) i ludziom, którzy z tej wiedzy korzystają. Wiedza ekspercka, zmieniona w eksperckie umiejętności, jest powodem do dumy osoby, która je rozwinęła i rozwojem dla tych, którzy z tych umiejętności mogą skorzystać.
Nowy początek jest zawsze rozbudową dawnych modeli myślowych to ciekawość poznawcza połączona z aktywnością i zmianą percepcji - jak zachowują się ci, którzy osiągają cele, a jak standardowo postępują członkowie w mojej rodzinie. Spojrzenie na sytuację z perspektywy faktów: co wiem, jak wiarygodna i funkcjonalna jest ta wiedza i jakie generuje wyniki, pozwala na zaakceptowanie konieczności nauczenia się nowych brakujących umiejętności. Szanując i ceniąc siebie oraz darząc siebie empatią, aktywuje się spokojny rozwój własnego talentu.
Wyższa jakość życia to odpowiedzialność za własne życie które sprawia iż to osoba decyduje o tym jak chce żyć, z kim chcę żyć i czym chce się zajmować. Ta jedna zmiana mentalna: decyduję się żyć w zgodzie z sobą, uruchamia zmiany myślenia, reagowania i DNA.
KOMPETENCJE
telefon: 518-089-032
email: kompetencje@agnieszkakozdron.pl
rejestracja
poniedziałek - piątek 8.00 - 17.00
realizacja konsultacji w umówionym terminie