znaczenie emocji dla kodowania schematów zachowania poza świadomą uwagą dziecka
wpływ pobudzenia emocjonalnego na samoczynne aktywowanie reakcji
reakcje systemów mózgowych: kora szara, mozg serca, mózg emocjonalny, mózg gadzi, na doświadczenia o silnym zabarwieniu emocjonalnym pozytywnym i negatywnym
zarządzanie kategoriami pojęciowymi dla aktywowania neurogenezy dla inteligencji emocjonalnej
wpływ kary i nagrody na destabilizację systemów mózgowych i blokowanie rozwoju inteligencji emocjonalnej
porządkowanie wzorów sieci neuronowych dla reakcji systemów mózgowych w zakresie inteligencji emocjonalnej
kodowanie w systemach mózgowych umiejętności pozytywnego wartościowania samego siebie przez dziecko
wykorzystanie komunikacji dla aktywowania zachowań etycznych
wykorzystanie bezpiecznego przywiązania dla wzmocnienia siły działania kory szarej w zakresie doskonalenia inteligencji emocjonalnej
tworzenie zabaw i zajęć o wysokiej skuteczności oddziaływania
tworzenie zajęć i zabaw doskonalących świadomość emocjonalną
tworzenie zajęć i zabaw aktywujących motywację wewnętrzną dla zachowań etycznych
inteligencja emocjonalna w praktyce edukacyjnej
zarządzanie spontaniczną aktywnością dziecka w sytuacjach konfliktowych
rola wysokiej samooceny dla doskonalenia inteligencji emocjonalnej