dziecko rodzi się z potencjalnością zachowań członków rodziny
nowe doświadczenia kreowane dziecku, aktywują neurogenezę w jego systemach mózgowych
mózg rozwija się całe życie, tym samym zmiana połączeń neuronalnych w systemach mózgowych dziecka, to proces kilkunastu lat świadomego stymulowania rozwoju jego inteligentnego działania
Prawidłowy rozwój dziecka, zależy od pozytywnego klimatu emocjonalnego, wysokiego poczucia bezpieczeństwa, które gwarantuje znaczący dorosły, adekwatnego reagowania na problem, z którym zmaga się dziecko, skutecznego wsparcia, w sytuacji w której samo dziecko nie jest w stanie z racji swojego wieku wykreować rozwiązania. Doświadczenia te stają się zasobem pamięci i nieświadomie dla dziecka kodują się jako „zestaw” korzystnych ewolucyjnych reakcji gwarantujących przetrwanie, co pośrednio rozwija procesy neuropoznawcze. Wychowywanie dziecka zgodnie z intencją doskonalenia w nim jego potencjału i rozwoju inteligencji, zmienia sposób jego traktowania oraz jakość interakcji.
Jeżeli rodzice mają wiedzę o tym czym jest zachowanie, jak powstaje i jak je zmienić, ponadto kontrolują swoje systemy mózgowe i blokują w sobie reakcje biograficzne, wtedy reakcje dziecka, są wyłącznie informacją o pamięci genetycznej, którą można skorygować, gdy zaistnieje taka potrzeba. Reakcje biograficzne, uzewnętrzniane przez dziecko nie wzbudzają w rodzicach, kontr – reakcji biograficznych. Rodzic który czuje się sprawczy i skuteczny, przez sam fakt poczucia kompetencji rodzicielskich, kontroluje proces neurogenezy u dziecka, właściwy dobór zajęć i aktywności przyczynia się do zmian w sieciach neuronowych, a stymulowanie inteligencji dziecka, utrwala w jego pamięci inteligentnie wybierane informacje, dzięki czemu dziecka działa skutecznie oraz rozwija umiejętność radzenia sobie z różnymi wyzwaniami codzienności.
Rozwój inteligencji dziecka, to proces który zaczyna się od intencjonalnego uporządkowania wzorów sieci neuronalnych w mózgu dziecka przez świadomie kreowane doświadczenia które osłabiają siłę oddziaływania neuronów aktywowanych pamięcią genetyczną ojca i matki, na rzecz wzmacniania istniejących zdrowych połączeń neuronalnych i aktywowanie neurogenezy dla konkretnych korzystnych schematów zachowania, rozwoju inteligencji i doskonalenia kompetencji. Aktywowanie neurogenezy pozwala od poczęcia wzmacniać zdrowie dziecka na poziomie biologicznym - zdrowy mózg, procesów umysłowych - doskonalenie procesów poznawczych w tym inteligencji dziecka, jego samodzielności i twórczego innowacyjnego działania.
Rozwój inteligencji dziecka i doskonalenie kompetencji, aktywuje stymulowanie potencjału dziecka, dzięki czemu jego systemy mózgowe pracują wydajniej, dziecko korzysta z funkcjonalnych modeli myślowych, a jego zachowanie jest ukierunkowywane na rozwój indywidualnego talentu.
Rozwój inteligencji dziecka, aktywuje maksymalizację funkcjonalności mózgu i umysłu w obszarach:
aktywowanie korzystnej neurogenezy w systemach mózgowych dziecka dla nowych funkcjonalnych schematów zachowania
rozwój wielorakich inteligencji dziecka
rozwój inteligencji intrapersonalnej
rozwój procesów neuropoznawczych
prawidłowy rozwój społeczny i emocjonalny
zdrowy rozwój mózgu dziecka
prawidłowy rozwój motoryczny
wzmocnienie motywacji wewnętrznej i woli stanowienia o sobie dziecka
rozwój kompetencji komunikacyjnych
rozwój zdrowej tożsamości JA dziecka
neuroreorganizacja wzorów sieci połączeń neuronowych w systemach mózgowych dziecka dla rzeczywistego zarządzania zachowaniami
prawidłowe kodowanie reakcji w starszych systemach mózgowych dziecka
rozwój kory szarej i wzmacnianie jej dominującej roli w życiu dziecka